بلاگ

مبل‌های روشن را مثل روز اول تمیز کنید!

مبل‌های روشن را مثل روز اول تمیز کنید

مبلمان سفید یکی از بهتری انتخاب‌ها برای هر خانه‌ای است! چرا که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. البته مبل روشن و سفید نسبت به رنگ‌های دیگر بیشتر کثیف می‌شود و شاید همین مسئله دلیلی برای انتخاب رنگ‌های دیگر باشد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید مبلمان سفید استفاده کنید، باید با روش‌های نگهداری و تمیز کردن آن آشنا باشید. چرا که در صورت استفاده از روش‌های نادرست و غیراصولی، به مبلمان خود آسیب می‌زنید.

حال اگر مبلمان سفید و روشن شما کثیف شده باشد، چه راه‌کاری برای تمیز کردن آن وجود دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی روش‌ها و نکات مهم نگهداری و تمیز کردن مبلمان روشن بپردازیم.

تمیز کردن مبل روشن بدون آسیب زدن به آن

افرادی که از مبلمان سفید و روشن در خانه استفاده می‌کنند، نگرانی بیشتری در مورد تمیز کردن آن دارند! چرا که تمیز کردن مبلمان روشن کار نسبت به رنگ‌های دیگر کار سختی است. مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد تمیز کردن مبلمان روشن باید در نظر داشته باشید، این است که به پارچه آن آسیب وارد نکنید.

clean white furniture 1

برای جلوگیری از این کار، باید حتماً رازهای تمیز نگه داشتن مبلمان روشن را بشناسیدو پس از آن، اگر مبلمان شما کثیف شد باید راه‌های اصولی تمیز کردن آن را یاد بگیرید. در ادامه به بررسی همه این موارد می‌پردازیم تا راه‌های اصولی و درست را یاد بگیرید.

رازهای تمیز نگه داشتن مبلمان سفید و روشن

پیش از آن که مبلمان شما کثیف شود، بهتر است رازهای تمیز نگه داشتن مبلمان سفید را بدانید! در این صورت در مدت زمان طولانی‌تری مبلمان شما کثیف می‌شود و نیازی به تمیز کردن آن نخواهید داشت. برای نگهداری از مبلمان سفید یا هر رنگ دیگری 3 راه‌کار مهم وجود دارد که عبارتند از:

  • استفاده از روکش مبل

اولین راه‌کار برای نگهداری و جلوگیری از کثیف شدن مبل رنگ روشن استفاده از روکش است! با استفاده از روکش هر گونه کثیفی که رو مبل ایجاد شود، در واقع روی روکش آن ایجاد شده است. در این صورت بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانید روکش آن را بشورید و مجدداً از آن استفاده کنید. بدون آن که بخواهید قطعات اصلی مبلمان روشن خود را تمیز کنید یا شستشو دهید.

  • قرار ندادن مبل در معرض نور مستقیم آفتاب

نور مستقیم آفتاب باید تغییر رنگ تدریجی مبلمان شما می‌شود؛ فرقی هم نمی‌کند که مبلمان شما چه رنگی باشد. بنابراین دومین راه‌کار برای جلوگیری از کثیف شدن و آسیب دیدن پارچه مبل، دور نگه داشتن مبل سفید از نور مستقیم خورشید است. در واقع باید سعی کنید در محلی که نور مستقیم آفتاب از پنجره وارد منزل می‌شود، مبلمان خود را قرار ندهید. در این صورت هیچ‌گونه آسیبی از طریق تابش مستقیم نور خورشید به مبلمان شما وارد نخواهد شد.

یک نکته مهم! در صورتی که برای مدت زمان طولانی به سفر می‌روید، روی مبلمان خود را بپوشانید. برای این کار می‌توانید از کاورهای مخصوص استفاده کنید یا حتی آن را با پارچه‌های بزرگ بپوشانید تا آسیب نبیند.

  • گردگیری و جاروبرقی

راه‌کار سوم برای نگهداری و تمیز نگه داشتن مبل، گردگیری و غبار روبی آن است. هر از گاهی با استفاده از جارو برقی و برس‌های نرم روی مبلمان خود را تمیز کنید تا آلودگی به بافت آن وارد نشود. البته در بازار رول‌های چسب‌داری هم وجود دارد که در تمیز کردن مبلمان نقش مهمی ایفا می‌کند.

اگر در خانه حیوان خانگی دارید، یکی از مهم‌ترین دلایل آلودگی مبلمان سفید همین مورد است. در این صورت باید در بازه‌های زمانی کوتاه مدل مبلمان خود را تمیز کرده تا به شستشوی آن نیاز پیدا نکنید.

بهترین روش‌های تمیز کردن مبل‌ روشن و سفید کدام است؟

در صورتی که روش‌های نگهداری مبل را بدانید و به خوبی آن را اجرا کنید، احتمالاً در زمان طولانی‌ترین به تمیز کردن و شستشوی مبل احتیاج پیدا می‌کنید. به خصوص برای تمیز کردن مبلمان سفید و روشن که حساس‌تر هستند، باید حتماً از روش‌های نگهداری استفاده کنید.

بهترین روش‌های تمیز کردن مبل سفید و روشن

حال اگر مبلمان روشن شما آسیب ببیند، به راحتی می‌توانید از روش‌های تمیز کردن مبل روشن و سفید استفاده کنید! البته به شرط آن که بهترین روش‌های آن را بشناسید و با استفاده از آن‌ها به تمیز کردن مبلمان روشن خود بپردازید. در این بخش از مقاله 2 راه‌کار خانگی و مهم را برای تمیز کردن مبلمان روشن بررسی می‌کنیم:

  • استفاده از جوش شیرین

اولین روش برای تمیز کردن مبلمان روشن استفاده از جوش شیرین است! ماده‌ای که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و اگر هم نباشد، به راحتی قابل تهیه و خریداری است. برای تمیز کردن مبل با جوش شیرین ابتدا باید سطح مبل را با جارو برقی تمیز کنید. سپس یک برس نرم برداشته و مجدداً مبل را تمیز کنید تا هر گونه مو یا اشیاء ریز از روی آن برداشته شود.

در قدمئ بعد، باید جوش شیرین را روی تمامی سطح مبل یا بخش‌های کثیف آن بریزید. 20 الی 30 دقیقه صبر کنید تا بوی ناخوشایند مبل از بین برود و آلودگی‌های روی سطح آن نرم شود. سپس جوش شیرین را با استفاده از جارو برقی تمیز کنید؛ نتیجه آن، شما را شگفت‌زده می‌کند.

  • استفاده از محلول خانگی آب و صابون

اگر استفاده از جوش شیرین نتوانست نظرتان را به خود جلب کند، یعنی مبلمان سفید شما خیلی کثیف است. در این صورت باید به سراغ محلول خانگی آب و صابون بروید! برای این کار باید 2 یا 3 قطره صابون مایع را به 4 فنجان آب اضافه کنید. سپس با استفاده از یک پارچه کتان آغشته به محلول تهیه شده، لکه‌های پارچه مبل را تمیز کنید. در نهایت، باید رطوبت پارچه مبل را با استفاده از یک پارچه خشک بگیرید تا مبل مثل روز اول تمیز شود.

این روش‌های برای انواع مبلمان سفید و روشن جواب می‌دهد! البته اگر مبلمان شما از جنس پارچه مخمل یا چرم است، می‌توانید از راه‌کارهای بخشی بعدی استفاده کنید.

بهترین روش تمیز کردن مبلمان مخمل روشن

تمیز کردن مبلمان مخمل نسبت به پارچه‌های دیگر کمی سخت‌تر است و باید دقت بیشتری برای جلوگیری از آسیب زدن به مبل داشته باشید. در این بخش به بررسی یک راه‌کار مهم برای تمیز کردن مبلمان مخمل می‌پردازیم:

  • استفاده از آبلیمو

اولین روش برای تمیز کردن مبل مخمل روشن استفاده از آبلیمو است! برای این کار، مقداری آبلیمو را به آب اضافه کرده و سپس با کمی جوش شیرین در یک ظرف مخلوط کنید. مقدار جوش شیرین روی میزان کف کردن محلول تاثیر دارد! بنابراین اگر می‌خواهید سطح بیشتری از مبل را تمیز کنید، می‌توانید مقدار بیشتری از این مواد را با هم مخلوط کنید. سپس با یک پارچه نرم و تمیز که به محلول تهیه شده آغشته شده است، محل لکه‌دار و کثیف را تمیز کنید.

هنگام استفاده از این ترکیب، حواستان باشد که پارچه رو روی بافت مبل نکشید؛ چرا که آسیب جدی به آن وارد می‌کند. بهتر است آن را روی بافت پارچه فشار دهید تا آلودگی از بین برود. همچنین پس از تمیز کردن، کف اضافی را برداشته و اجازه دهید کاملاً خشک شود. پس از آن، با کشیدن یک برس نرم به حالت اول برمی‌گردد.

بهترین روش تمیز کردن مبلمان چرمی روشن

برای تمیز کردن مبلمان چرمی روشن هم یک راه‌کار وجود دارد:

  • ترکیب آب و سرکه

ترکیبی از آب و سرکه تهیه کنید. سپس با یک دستمال و آغشته کردن آن به محلول، مبل را تمیز کنید. حواستان باشد که مبل خیس نشود. پس از ان، با یک دستمال مرطوب مبل رنگ روشن را تمیز کنید و سپس، با یک دستمال تمیز آن را خشک کنید. در نهایت اجازه دهید مبل کاملاً خشک شود تا به حالت اول برگردد.

چند نکته مهم برای تمیز کردن مبلمان روشن

اگر می‌خواهید مبلمان شما تمیز باشد و به بافت آن آسیب جدی وارد نشود 2 نکته زیر را رعایت کنید:

  • هیچ‌وقت اجازه ندهید که مبلمان شما بیش از حد کثیف شود! هنگامی که روی مبل چیزی می‌ریزد، باید سریعاً آن را تمیز کنید تا کثیفی وارد بافت پارچه مبل نشود. هر چقدر لکه بیشتر روی مبل بماند، تمیز کردن آن سخت و مشکل می‌شود.
  • قبل از تمیز کردن انواع مبل فارغ از جنس پارچه آن، حتماً جارو برقی بکشید! با این کار ذرات و مواد اضافی باقی‌مانده روی مبل جمع‌آوری می‌شود و تمیز کردن مبل راحت‌تر خواهد بود.

در نهایت، تمیز کردن مبل روشن و سفید شاید ساخت‌تر از مبلمان تیره باشد اما با استفاده از راه‌های ارائه‌شده در این مقاله به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر سوالی در مورد این مقاله دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *