دکوراسیون داخلی

جایگاه‌های قرار ‌گیری مبلمان در خانه را بهتر بشناسیم

جایگاه‌های قرار گیری مبلمان در خانه

با توجه به نوع مبلمان و شکل و ابعاد منزل، بهترین جایگاه‌های قرار‌ گیری مبلمان در خانه متفاوت است. ابتدا باید مشخص کرد که می‌خواهید چه ‌میزان از اتاق نشیمن را با وسایل پر کنید و چقدر فضای خالی نیاز دارید.

مبل‌ها باید جایی قرار ‌گیرند که کارایی خود را حفظ کرده و طوری چیده شوند که فضاهای کوچک را کوچک‌تر نکنند و فضاهای بزرگ را خالی نشان ندهند.

پیشنهاد خرید
Rachel 7
سرویس خواب دو نفره مدل راشل19,000,000 تومانخرید کنید

نحوه چیدمان مبل راحتی در منزل

ابتدا باید نقطه ‌کانونی را در اتاق پیدا کنید. یعنی نقطه‌ای که براساس آن، مبل‌ها به فواصل مساوی از آن چیده شوند. با در نظر‌گرفتن نقطه‌ کانونی، شما راحت‌تر می‌توانید مبل‌ها را بچینید و کم‌تر دچار سردرگمی شوید. جایگاه‌های قرار ‌گیری مبلمان در خانه مخصوصا مبل راحتی، بستگی به مساحت و شکل اتاق نیز دارد. مثلا اگر اتاق شما حالت مستطیلی داشته باشد، چیدمان به‌شکل طولی بهترین گزینه است. البته باید در نظر داشته باشید که مبل‌ها بغل­به­بغل هم و اتوبوسی پشت ‌سر ‌هم قرار نگیرند. شما می‌توانید کاناپه‌ها که عریض‌تر هستند را در حالت طولی قرار ‌داده و مبل‌های تک‌نفره را در عرض‌ها یا روبه­روی کاناپه‌ها.

پیشنهاد خرید
Logano 2
مبل کلاسیک 8 نفره مدل لوگانو14,000,000 تومانخرید کنید

چیدمان مبل ال از بقیه راحت‌تر است

مبلمان ال یکی از راحت‌ترین طرح‌هایی است که می­توانید برای چیدمان منزل استفاده‌ کنید. طراحی‌های مختلف آن، به شما اجازه می‌دهد که هم برای فضاهای محدود و هم برای اتاق‌های وسیع از این مبل شیک، کمک بگیرید.

نکته‌ای که باید در مورد جایگاه‌های قرار ‌گیری مبلمان در خانه وسیعی که مبل ال دارد، در نظر بگیرید این است که آن را در مرکز اتاق قرار دهید و به دیوار و گوشه‌های اتاق نچسبانید.

همچنین لازم به ذکر است که می‌توانید از وسایل دیگر مثل میزهای کوچک و صندلی‌های تک و وسایل دیگر دکوراتیو در کنار آنها استفاده کنید.

مبل استیل و سلطنتی را چطور بچینیم؟

نکته مهمی که در هنگام خرید این نوع مبل باید لحاظ کنید این است که با توجه به بزرگ‌بودن اندازه این نوع مبلمان، بهتر ‌است فضای در ‌دسترس خود را حتما قبل از خرید در نظر داشته ‌باشید.

همیشه مقداری فضا در بین مبل‌ها قرار دهید. البته نباید این فاصله‌ها را خیلی زیاد کنید. زیرا زیبایی این نوع از مبلمان به ‌کنا‌ر ‌‌هم­بودن آنها است. اگر فضای خانه شما کوچک است صندلی‌های میزبان را در قسمت‌های دیگر خانه مورد ‌استفاده قرار ‌دهید و به‌عبارتی سرویس خود را از 9 نفره تبدیل به 7 نفره کنید.

گزینه‌های زیادی برای محل قرارگیری برای مدل سلطنتی در سالن‌های بزرگ وجود دارد و شما می‌توانید آنها را به‌شکل مربعی، مستطیلی، گرد و نیمه‌گرد بچینید.

بهترین راه برای چیدن مبل چستر

مهم‌ترین مشخصه سرویس‌های چستر، زیبایی و لمسه‌کاری‌هایی است که بر قسمت پشتی آنها کار شده، این طرح­ها می­توانند ظاهر متفاوتی به دکوراسیون داخلی منزل شما بدهند.

بهترین و اولین مدلی که برای چینش مبلمان چستر پیشنهاد می­شود، استفاده از یک کاناپه 3 نفره در وسط و مرکز اتاق است تا بتوان بقیه اجزا را در اطراف آن چید.

چند نکته کلی برای جایگاه‌های قرار ‌گیری مبلمان در خانه

  • دراتاق‌های بزرگ، مبلمان را در مرکز بچینید. مبل‌ها قرینه و روبه­رو باشند و از دیوارها فاصله بگیرند.
  • از آینه استفاده‌ کنید تا فضاهای کوچک را بزرگ‌تر نشان دهد.
  • مبلمانی مناسب فضایی که در‌اختیار دارید، انتخاب کنید. در محیط‌های کوچک و محدود، مبل‌های راحتی و ساده، بهترین انتخاب برای شما است.
  • اگر فضای شما کوچک است از رنگ‌های روشن و خنثی برای مبلمان خود استفاده‌کنید تا محیط بزرگ‌تر به‌نظر برسد.
  • بهتر است فرش شما در وسط پهن باشد و مبل‌ها دورتادور آن قرار بگیرند.
  • سعی کنید در کنار چیدمان مبل‌هایتان از تابلو‌ها و پرده‌هایی استفاده‌کنید که در رنگ و طرح به‌هم مرتبط باشند و فضای اتاق را زیباتر کنند.
  • جای کافی در اتاق نشیمن و دور انواع مبلمان درنظر بگیرید تا افراد بتوانند بدون برخورد با یکدیگر و به­راحتی در اتاق راه بروند.
  • چسباندن پشت مبلمان راحتی یا سلطنتی به دیوار یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که افراد در چیدمان اتاق نشیمن مرتکب می‌شوند.

جمع‌بندی

چیدمان اثاث منزل برای بسیاری از افراد یک چالش بزرگ محسوب می‌شود و پیدا‌کردن جایگاه‌های قرار ‌گیری مبلمان در خانه نیز دقت و نوآوری خاصی نیاز دارد.

چیدمان باید طوری باشد که کاربردهای مختلف اتاق نشیمن از بین نرود. نحوه قرار‌گیری انواع مبل‌ها در اتاق کمی باهم متفاوت است و هر نوع با صحنه‌پردازی خاصی زیباتر می‌شوند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *