دکوراسیون داخلی

هر آنچه باید درباره اصول چیدمان انواع مبل در دکوراسیون منزل بدانید

اصول چیدمان انواع مبل

در نتیجه بیشتر از هر چیزی، اطلاع از اصول چیدمان وسایل است که اهمیت دارد. و اما مبلمان یکی از موارد مهمی است که تاثیر زیادی در زیبایی فضای خانه دارد. بنابراین لازم است تا از اصول چیدمان انواع مبل مطلع باشید تا بتوانید دست به انتخاب مناسبی بزنید. ما در این مقاله شما را با این اصول آشنا خواهیم کرد پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اصول چیدمان انواع مبل به صورت کلی

یک سرویس مبل حتی اگر ظاهر خیلی جذابی هم نداشته باشد اما با اصول درستی چیده شود، زیباتر به نظر می‌رسد. بنابراین لازم است تا به اصول چیدمان انواع مبل آگاه باشید تا بتوانید هر نوع مبلی که دارید را به طرز درستی بچینید. در ادامه به چند اصول چیدمان درست اشاره می‌کنیم:

فضای مناسب برای چیدمان مبل را پیدا کنید

هر جایی برای چیدمان مبل مناسب نیست. سعی کنید در فضای خانه جایی را پیدا کنید که مرکر توجه باشد. به عنوان مثال چیدمان مبل نزدیک به تلویزیون یا تابلوهای روی دیوار می‌تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین توجه داشته باشید که بودن مبلمان از در ورودی به زیباتر شدن چیدمان کمک می کند.

فضایی که انتخاب می کنید، نور پردازی خوبی داشته باشد

فرض کنید برای شام مهمان دارید و می‌خواهید چند ساعتی را کنار هم گپ بزنید. قطعا پذیرایی در یک سالن پرنور خیلی شکیل‌تر است تا فضایی از خانه که نور خوبی ندارد. بنابراین سعی کنید به هنگام پیاده سازی اصول چیدمان انواع مبل به نورپردازی فضای مورد نظر نیز توجه داشته باشید.

به تناسب اندازه مبلمان با فضای مورد نظر توجه داشته باشید

برخی از انواع مبلمان مانند مبل‌های سلطنتی دارای ابعاد بزرگ‌تری هستند، بنابراین برای فضاهای بزرگ و سالن‌های پذیرایی دلباز بسیار انتخاب جذابی است. اما برخی از مبلمان مانند مدل‌های ال برای خانه‌های کوچک مناسب است.

مبلمان را با فاصله از دیوارها بچینید

یکی از اصول مهم در چیدمان انواع مبل، چیدن مبل‌ها با فاصله از دیوارهای داخلی است چرا که هم زیباتر است و هم فضای صمیمانه‌تری را ایجاد می‌کند. البته این موضوع در مورد مبل‌های ال صدق نمی‌کند.

قوانین کنتراست را مد نظر داشته باشید

شاید تصور کنید این قوانین فقط در حرف باشد و تاثیری در چیدمان مبلمان نداشته باشند اما جالب است بدانید که طراحان و معماران به شدت به این موضوع توجه دارند و با رعایت این قوانین چیدمان و دکوراسیون‌های جذابی را طراحی می‌کنند. در واقع به صورت خلاصه می توان گفت که این قانون از کسل‌کننده شدن فضا جلوگیری می‌کند. به این صورت که از چیده شدن وسایل در یک خط جلوگیری می‌کند.

به کاربرد مبل ها به هنگام چیدمان توجه کنید

این‌که مبل‌ها برای پذیرایی مهمان چیده می‌شوند یا برای استفاده اعضای خانواده متفاوت است. نحوه‌ی چیدن مبلمان زمانی که اعضای خانواده می‌خواهند استفاده کنند، متفاوت است چرا که اعضای خانواده جوری چینش را انجام می‌دهند که راحتی بیشتر یا به عنوان مثال دید بهتری به تلویزیون داشته باشند. اما اصول چیدمان انواع مبل زمانی که برای پذیرایی از مهمان باشند، متفاوت است.

به رنگ وسایل دیگر در آن فضا توجه کنید

رنگ‌ها همیشه مهم هستند مخصوصا در طراحی و دکوراسیون چرا که انتخاب دو یا سه ترکیب رنگ مکمل و مناسب می‌تواند فضا را از بی روحی یا شلوغی بیرون آورد و ظاهری شیک و امروزی را فراهم کند. بنابراین شناخت رنگ‌های مکمل و پس از آن توجه به رنگ دیگر وسایل سالنی که قرار است مبلمان چیده شود، یکی دیگر از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد.

تا به اینجای مقاله سعی داشتیم شما را با اصول چیدمان انواع مبل آشنا کنیم. در ادامه می‌خواهیم شما را با انواع مبلمان و موارد مهمی که باید به هنگام چیدمان آن‌ها مد نظر قرار داد، آشنا کنیم:

راهنمای اصول چیدمان مبل ال

اصول چیدمان مبل ال

مبل ال یکی از انواع مبلمان های اسپرت است که طرفداران زیادی به خصوص در جوانان دارد. این نوع مبلمان با داشتن ظاهر جذاب و ساده‌ای که دارد می‌تواند در رنگ‌بندی‌های زیادی سفارش داده شود. همچنین از ویژگی‌های مهم این نوع مبل این است که برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است و می‌تواند به خوبی کنج‌های بلا استفاده‌ی فضای خانه را پر کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع مبل‌ها این است که می‌توان به راحتی روی آن‌ها دراز کشید و استراحت کرد. در نهایت می‌توان گفت که این نوع مبلمان از قیمت مناسبی نیز برخوردارند. اگر به اصول چیدمان انواع مبلمان آشنا باشید، می‌توانید به بهترین نحو از این مبلمان استفاده کنید.

پیشنهاد خرید
Morocco 1
مبل کلاسیک مدل موراکو105,000,000 تومانخرید کنید

راهنمای اصول چیدمان مبل راحتی

اصول چیدمان مبل راحتی

در خانه‌های بزرگ اگر دو سرویس مبل وجود داشته باشد، شک نکنید یکی از آن‌ها مبل راحتی است چرا که به دلیل راحت بودن طرفداران زیادی دارد. بنابراین اگر فضای بزرگی دارید که در آن مبل سلطنتی چیده‌اید و می‌خواهید بخشی از آن را با یک سرویس مبل دیگر پر کنید، مبل راحتی بهترین گزینه برای شماست. البته این به معنای آن نیست که مبل‌های راحتی به عنوان دومین سرویس مناسب هستند، بلکه اگر فضای کمی دارید و تنها یک سرویس مبل می‌توانید داشته باشید باز هم این نوع از مبل‌ها بسیار مناسب هستند.

 مبل‌های راحتی به دلیل داشتن ظاهر ساده و شیکی که دارند به راحتی با هر فضایی ست می‌شوند. این نوع مبلمان در رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شود و می‌توان به راحتی با رنگ دیگر وسایل ست شود. در نهایت شما با توجه به اصول چیدمان انواع مبل می‌توانید یک چیدمان عالی برای این نوع مبل‌ها داشته باشید.

پیشنهاد ویژه برای شما : چیدمان مبل راحتی و راهنمای نکات ریز دکوراسیونی

اصول چیدمان مبل های سلطنتی

مبل‌های سلطنتی آن دسته از مبل‌هایی هستند که چوب زیادی برای ساخت آن‌ها به کار رفته‌است. این نوع مبلمان دارای دسته و پایه‌هایی از جنس چوب با نقش و نگار طراحی شده هستند. پارچه‌های به کار رفته در این نوع مبلمان می‌تواند ساده با طرحدار باشند. این نوع مبل‌ها جز جذاب‌ترین و زرق و برق دارترین مبلمان به شمار می‌روند اما اگر با اصول درستی چیدمان نشود، ظاهر نامرتب و نامناسبی به فضای سالن می‌دهد. اما اگر به اصول این نوع مبل‌ها توجه کنید می‌توانید یک سالن شیک و خاص داشته باشید. برخی از این اصوا عبارتند از:

  • این نوع مبلمان نباید به دیوار چسبیده شود.
  • وجود یک فرش با رنگ متناسب با مبل در نقطه مرکزی مبلمان، ظاهر خوبی به فضا می‌دهد.
  • اگر پرده یا فرش در آن سالن شلوغ است، مبلمان را ساده‌تر انتخاب کنید.
  • نورپردازی مناسبی را برای فضا در نظر داشته باشید.

اصول چیدمان مبل های تخت شو

از دیگر مبل‌هایی که برای فضاها و خانه‌های کوچک مناسب است، مبل‌های تخت شو هستند. از این نوع مبلمان در طول روز می‌توان به برای نشستن و در شب برای استراحت به عنوان تخت استفاده کرد. این نوع مبل‌ها نیز اسپرت هستند و برای خانه‌هایی با تم اسپرت بسیار مناسب به نظر می‌آیند.

از این نوع مبل‌ها می‌توان هم در سالن‌های پذیرایی روبه روی تلویزیون یا نزدیک پنجره و هم در اتاق خواب استفاده کرد. فقط توجه داشته باشید جای مبل را به درستی انتخاب کنید که اگر شب برای استراحت آن را به حالت تخت تبدیل کردید، موجب بسته شدن مسیر رفت و آمد و آزار اعضای خانواده نشود.

اصول چیدمان مبل های استیل مدرن

اصول چیدمان مبل های استیل مدرن

مبل‌های استیل مدرن در واقع آمیخته‌ای از مبل‌های سلطنتی و راحتی است که با سلیقه‌ی بسیاری از افراد سازگار است. مبل‌های چسترفیلد، تاکسیدو و … از انواع این نوع مبلمان است. مبل‌ استیل مدرن می‌توانند ساده یا دارای منبت‌کاری باشند. طرز چیدمان این نوع مبلمان تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد. به عنوان مثال شما می توانید بزرگ‌ترین قسمت مبل را روبه‌روی تلویزیون قرار دهید و بقیه را در اطراف آن بچینید. این نوع مبل‌ها علاوه بر داشتن ظاهر شیک و جذاب، بسیار راحت هم هستند و همین موضوع باعث طرفداران زیاد این نوع مبل شده است.

اصول چیدمان مبل های شزلون

اصول چیدمان مبل های شزلون

مبل‌های شلزون یکی از انواع مبلمان‌های جذاب و خاص است و ظاهر آن به این شکل است که در یک سمت دسته دارد و در سمت دیگر ندراد. به دلیل داشتن همین استایل باعث شده تا بتوان از آن برای بخش‌های مختلف خانه استفاده کرد. در واقع از این نوع مبل می‌توان جلوی تلویزیون، در کنار پنجره و … استفاده کرد. راحت بودن این نوع مبل یکی دیگر از ویژگی‌های آن است که باعث برجسته‌تر شدن آن می‌باشد. برای چیدمان بهتر این نوع مبل می‌توانید از جلومبلی‌های کوچک استفاده کرد تا به زیبایی آن اضافه شود. همچنین از این مبل می‌توان در کنار مبل‌های دیگر چه سلطنتی و چه راحتی نیز استفاده کرد.

اصول چیدمان مبل های لاوست

اصول چیدمان مبل های لاوست

به مبل‌های لاوست، مبل عاشقانه نیز می‌گویند. این نوع مبل‌ها دسته دارند اما تکیه‌گاه ندارند. به همین دلیل تنها مبلی که چسباندش به دیوار باعث ظاهر بد فضا نمی‌شود، این نوع مبل است. همچنین این نوع مبل‌ها را نیز همانند مبل‌های شزلون می‌توانید در کنار دیگر مبل‌ها مانند کلاسیک، راحتی و سلطنتی قرار داد چرا که به راحتی هماهنگ می‌شوند.

اگر شما خانواده‌ی پرجمعیتی دارید یا مهمان زیاد به خانه شما رفت وآمد دارد، این نوع مبل‌ها می‌تواند برای نشستن مهمانان فضای بیشتری را آماده کنند. همچنین این نوع مبل‌ها برای قرار گرفتن در پایین تخت یا کنار اتاق خواب نیز بسیار جذاب هستند. با یادگیری اصول چیدمان انواع مبل، می‌توانید دکوراسیونی جذابی را با مبل‌های لاوست داشته باشید.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید مبلمان جدیدی بخرید، لازم است تا قبل از خرید اصول چیدمان انواع مبل را بدانید چرا که با توجه به این اصول می‌توانید یک دکوراسیون جذاب برای سالن خود طراحی کنید. ما در این مقاله قصد داشتیم شما را با این اصول آشنا کنیم. خوشحال می‌شویم اگر در انتها نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر همراهان به اشتراک بگذارید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *