دکوراسیون داخلی

چیدمان مبل راحتی و راهنمای نکات ریز دکوراسیونی

چیدمان مبل راحتی
پیشنهاد خرید
Rachel 7
سرویس خواب دو نفره مدل راشل19,000,000 تومانخرید کنید

با دانستن اصول چیدمان، مبلمان جدید خود را انتخاب کنید

تصور کنید مبل مناسب خود را خریده‌ و به خانه آورده‌اید، به فضای خانه نگاه می‌کنید و هر بار یک نقشه چیدمان در ذهن خود ترسیم می‌کنید. چندین بار مبلمان را جا به جا می‌کنید اما به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسید و دکوراسیونی که در ذهن داشتید محقق نمی‌شود. فکر می‌کنید مشکل کار از کجاست؟ چرا به دیزاینی که در ذهن داشتید، نرسیدید؟

جواب کاملا مشخص است. شما قبل از خرید از کاربرد و فضای مناسب مبلمان مطلع نبودید و صرفا به دلیل دوست داشتن ظاهر مبلی که خریده‌اید، آن را انتخاب کرده‌اید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید تا با چیدمان و ست کردن انواع مبل آشنا شوید.

چیدمان مناسب بر اساس انواع مبلمان

مبلمان با توجه به نوع ساخت و متریالی که برای آن‌ها به کار برده شده، کاربردهای مختلفی دارند که در این بخش از مقاله قضد داریم به معرفی‌ آن‌ها و توضیحاتی کوتاه بپردازیم:

pazhn 6

مبل کلاسیک همیشه از نظر جذابیت و زیبایی زبانزد بوده‌اند اما با وجود این برای همه‌ی فضاها و خانه‌ها مناسب نیست. ظاهر این نوع مبلمان به این صورت است که از چوب ساخته شده، آن هم چوب‌هایی که منبت کاری شده‌اند و همین موضوع به زیبایی مبل‌ها اضافه می‌کند. در قسمت نشیمن و تکیه‌گاه این نوع مبل می بینیم که فوم سرد و اسفنج با جنس خوب به کار رفته است. این نوع مبلمان اگر در فضاهایی که وسایل دیگر نیز کلاسیک است، استفاده شود ظاهر زیبایی دارد و دکوراسیون جذابی خواهد شد. اما اگر فضای شما با وسایل اسپرت تجهیز شده، این نوع مبلمان برای شما مناسب نیست.

monicawoodco 20210907 0034

مبل چستراین نوع مبل دارای ابعاد بزرگی است، بنابراین برای فضاهایی مثل سالن پذیرایی‌های بزرگ، کاربرد دارد. مبل های چستر از نظر ظاهری، بسیار شیک و جذاب هستند و برای کسانی که از دکوراسیون‌های کلاسیک فرار می‌کنند، بسیار مناسب است. این نوع مبلمان، پایه‌ها و پشتی کوتاهی دارند که همین پشتی کوتاه باعث می‌شود تا جلوی دید گرفته نشود. اگر شما جزو افرادی هستند که از دکوراسیون‌های اسپرت و امروزی خوشتون می‌آید، این نوع مبل مناسب شما است.

tmana 2

مبل ال مبل های ال با توجه به اینکه فضای کمتری را اشغال می‌کنند برای خانه‌های کوچک، کلینیک‌ها، دفاتر کار یا حتی گوشه‌ای از اتاق خواب نیز مناسب است. مبل‌هال ال می‌توانند به صورت کامل فضای گوشه‌ای را پر کنند و این موضوع باعث می‌شود تا از فضاهای بدون استفاده به بهترین نحو ممکن استفاده شود. همچنین این نوع مبلمان به دلیل داشتن ظاهر ساده و شیک، رنگ‌بندی زیاد و قیمت مناسبی که دارند، طرفداران زیادی دارد.

مبل راحتی نماد اصالت و سادگی در طراحی مبلمان است. این نوع مبل به دلیل سادگی و ست شدن راحت با هر دکوراسیونی، طرفداران زیادی دارد. میل های راحتی مدرن در طرح ها و رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند. یکی از ویژگی های این نوع مبل‌ها این است که پارچه‌ به کار رفته برای تولید آن‌ها، ساده و بدون طرح است و همین سادگی و استفاده نشدن چوب زیادی در آن ها و متفاوت شدن از سبک کلاسیک آن‌ها باعث جذابیت بیشترشان شده‌است.

مبل راحتی ایتالیایی اگر وارد فضایی شدید و چشمتان به مبلمانی با ظاهر شلوغ و پر زرق و برق افتاد که روی طرح هایی حکاکی شده، این نوع مبل، مبل راحتی ایتالیایی است. در واقع کسانی که به دنبال دکوراسیون‌های سلطنتی، لوکس هستند، شیفته آن می شوند. همچنین شما می‌توانید این نوع از مبل را با رنگ فضای خود ست کنید.

Ferdows 4

مبل اسپرت اگر جوان هستید و به تازگی می‌خواهید به خانه  نو بروید، قطعا این سبک با سلیقه‌ی شما سازگارتر است. این نوع از مبل‌ها برای کسانی که سلیقه‌شان مدرن است و خانه‌های کوچکی دارند، انتخاب بسیار خوبی است. از نظر ظاهری این نوع مبلمان دارای پارچه‌های کتان، دسته‌های پهن، ارتفاع کوتاه هستند. همچنین شما می‌توانید این نوع مبلمان را در رنگ‌ها و سایزهای دلخواه سفارش بدهید.

مبل بدون پایه

اگر جزو افراد کوتاه قامت هستید، مبل‌های بدون پایه برای شما انتخاب مناسبی است. چرا که راحتی بیشتری را برای شما فراهم می‌کند. همچنین این نوع مبلمان هم ظاهر اسپرت و جذابی دارد و همین موضوع باعث جذب طرفداران بسیاری به این سبک شده اشت.

مبل راحتی بدون دسته

برخی از مبل‌های راحتی بدون دسته هستند که این موضوع می‌تواند هم مزیت باشد و هم عیب. در واقع مبل‌های بدون دسته برای کسانی که دوست دارند روی مبل دراز بکشند مزیت است چرا که به راحتی می‌توانند روی مبل دراز بکشند و استراحت کنند. اما این نوع مبل‌ها برای کسانی که در طول روز می خواهند روی مبل بنشینند و از دسته های مبل برای تکیه دادن استفاده می‌کنند، اصلا مناسب نیست. در نهایت باید گفت که این نوع مبل‌ها ظاهر جذابی دارند و برای فضاهای کوچک نیز مناسب هستند.

مبل راحتی پفی و بادی

اگر شما اسپرت پسند هستید، پس این نوع از مبل ‌ها را در لیست انتخاب‌هایتان قرار دهید. در واقع مبل های پفی و بادی از دسته‌های مبل اسپرت هستند که از طرف جوانان بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. همچنین این نوع مبل‌ها بسیار راحت هستند و همین راحتی باعث جذب طرفداران این نوع مبل است.

مبل پایه استیل

اگر خانه شما یا فضایی که می خواهید مبل را برای آن انتخاب کنید، از سنگ یا سرامیک است پس قطعا نگران پایه‌های مبلتان خواهید بود چرا که در اثر شستشو ممکن است آسیب ببیند. بنابراین این نوع مبل برای این فضاها بسیار مناسب است. از نظر ظاهری باید گفت این نوع از مبلمان، عسلی‌ها و جلومیزی‌هایش جذابیت ظاهری و ساخت بالایی دارند.

پلیمر مبل راحتی

اگر پلیمر مبل راحتی را ببینید ممکن است با مبلمان کلاسیک اشتباه بگیرید چرا که از نظر ظاهری شبیه به یکدیگرهستند. اما این نوع از مبل ویژگی‌هایی دارد که باعث تفاوت آن از نوع کلاسیک می‌شود. این ویژگی‌ها عبارتند از: قیمت نسبتا پایینتر، قابل شستشو بودن، جابه جایی راحت و…

mohiya 7

نتیجه گیری

خرید مبلمان اگر با فکر و آگاهی نباشد، قطعا منجر به رضایت از خرید نخواهد شد و کاربرد لازم و ظاهری مناسب برای فضای شما به همراه نخواهد داشت. در این مقاله قصد داشتیم شما را به صورت کامل با انواع مبلمان، کاربرد آن‌ها، ویژگی های آن‌ها آشنا کنیم تا با آگاهی کامل از اصول چیدمان و دکوراسیون درست بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در نهایت خوشحال می شویم اگر نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ممنون که تا اینجا با ما بودید پیشنهاد میکنم که از مقاله راهنمای انتخاب میز ناهارخوری دیدن کنید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *