دکوراسیون داخلی

مهمترین تفاوت مبل پایه فلزی و مبل پایه چوبی

مهمترین تفاوت مبل پایه فلزی و مبل پایه چوبی

یکی از اصلی ترین موارد در ساختار مبل جنس و نوع پایه مبل است. جنس پایه مبل در کیفیت آن نیز تاثیر گزار است از این رو نباید در خرید مبل از شناخت پایه مبل و انتخاب بهترین گزینه کوتاهی نمایید. در این مطلب ما به مهمترین تفاوت مبل پایه فلزی و مبل پایه چوبی پرداخته ایم.
اولین نکته در خرید مبلمان این است که بدانید برای چه محیطی و برای استفاده در چه زمینه ای مبل خریداری می کنید. برای مثال اگر می خواهید مبلمان اداری خریداری کنید پایه مبلمان اداری در سبک های مختلفی وجود دارند. که شما می توانید بر اساس میزان استفاده و اهمیت خرید هر یک از پایه های مبلمان اداری را سفارش دهید. همان طور که گوناگونی سبک های مختلف مبلمان در بازار وجود دارد تنوع بسیاری در پایه مبلمان نیز در بازار موجود می باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

نکات مربوط به خرید مبل پایه فلزی

نکات مربوط به خرید مبل پایه فلزی

نکات مربوط به خرید مبل پایه فلزی

مبل های پایه فلزی این روزها از ترند های بازار مبلمان خانگی هستند. اگر به دنبال خرید مبلمان با پایه فلزی هستید باید بهترین جنس فلز را خریداری کنید. مهمترین تفاوت مبل پایه فلزی و مبل پایه چوبی در دوام آن می باشد فلزات دوام بیشتری نسبت به چوب دارند. در بین مبل های پایه فلزی مدل های جدیدی به بازار آمده است که می توانید از بین آنها پایه مبل خانه خود را انتخاب کنید.

مبلمان پایه فلزی چه مزایایی دارند ؟

مبلمان پایه فلزی چه مزایایی دارند ؟

مبلمان پایه فلزی چه مزایایی دارند ؟

  • از نظر قیمت مبلمان پایه فلزی مقرون به صرفه تر می باشند.
  • دارای استحکام بسیار زیادی هستند و تعویض آنها به سادگی انجام می شود.
  • تنوع فروش پایه های فلزی بسیار بالا بوده و نسبت به مبلمان پایه چوب دارای شکل های متفاوتی هستند.

نکات مربوط به خرید مبل پایه چوب

چوب یکی از متداول ترین متریال ها در ساخت مبلمان است و بهترین مبلمان ها از نوع چوبی هستند. پایه چوبی مبل نیز با توجه به نوع چوب به کار رفته در متریال ساخت از بالاترین کیفیت برخوردار می باشد. این نوع پایه ها در انواع مختلف با کیفیت های بسیار عالی در بازار موجود هستند. بنابراین در هنگام خرید مبل پایه چوب باید از کیفیت و جنس چوب اطمینان حاصل کنید.

مبل پایه استیل بهتره یا چوبی

مبل پایه استیل بهتره یا چوبی

چه پایه ای برای مبلمان مناسب است ؟

اینکه چه پایه ای برای مبل مناسب است به این بستگی دارد که مبلمان شما از چه سبکی می باشد. در هنگام خرید پایه باید به مدل و طرح مبل توجه داشته باشید. اگر برای مبلمان شما پایه چوب مناسب است از چوب های با کیفیت می توانید استفاده نمایید. چوب علاوه بر زیبایی طبیعی که دارد دارای دوام بالایی نیز می باشد.
در سبک مبلمان مدرن و امروزی نیز پایه مبل بهتر است از جنس فلز انتخاب شود. این انتخاب بسته به سلیقه شما می تواند متغییر باشد.

معایب مبل پایه فلزی

معایب مبل پایه فلزی

نکات کلیدی در خرید پایه انواع مبلمان

سبک های مختلف مبلمان دارای پایه های مختلف هستند. انتخاب پایه مبل باید بر اساس سایز و ابعاد مبل باشد. پایه های چوبی و پایه های فلزی باید با سبک مبلمان شما هماهنگ باشد.
در هنگام خرید لازم است به سراغ بهترین نوع پایه مبل بروید تا با کیفیت مناسب انتخاب خوبی داشته باشید. با انتخاب پایه مبل زیبا و با دوام ظاهر بی نظیری را می توانید در مبل ایجاد کنید.

تعمیر یا تعویض پایه مبل در صورت خراب شدن

در خصوص خرابی پایه مبل باید میزان خرابی در نظر گرفته شود. برای مبلمان پایه چوب اگر خرابی سطحی باشد می توان آن را تعمیر کرد در صورت شکستن پایه نیز می توانید آن را تعویض نمایید.
در خصوص سایر پایه های مبل نیز همین موضوع صدق می کند. بعد از خرابی پایه لازم نیست به فکر تعویض مبلمان باشید بهترین راهکار تعمیر یا تعویض پایه است. بنابراین به راحتی می توانید پایه جدید روی مبلمان نصب کنید.

پایه چرخدار در خرید مبلمان

یکی از انتخاب های شما برای پایه مبل می تواند مبلمان پایه چرخدار باشد. این سبک از پایه ها به دلیل طراحی چرف به راحتی قابل جا به جایی هستند. برای مبلمان سنگین با وزن بالا بهترین گزینه پایه مبل چرخدار است. چنس پایه چرخدار اصولاً چوبی است و بسیار مقاوم هستند.

میزان مقاومت مبل پایه فلزی

پایه های فلزی به دلیل متریال ساخت و مواد اولیه ای که در آنها به کار می رود دارای مقاومت بالایی هستند. پایه های فلزی با اتصال به ساختمان اصلی مبل که از جنس چوب است علاوه بر زیبایی با دوام می باشند. هرچند باید فرایند اتصال به درستی انجام شده باشد.
متریال ساخت فلز از مواد مختلفی مانند پروفیل فولادی، ترکیب مواد استیل و لوله و ورق آهن است. از بین مواد مختلف پروفیل فولادی به دلیل مقرون به صرفه بودن بیشتر در صنعت مبل کاربرد دارد. در مقابل پروفیل های استیل با توجه به قیمت بالا کاربرد کمتری دارند.

قیمت پایه مبل فلزی و چوبی

قیمت پایه مبل فلزی و چوبی

قیمت پایه مبل فلزی و چوبی

در بررسی مهمترین تفاوت مبل پایه فلزی و مبل پایه چوبی می توان به قیمت آن اشاره کرد. از آنجایی که قیمت چوب بسیار بالا است پایه های فلزی قیمت مناسب تری نسبت به مبلمان پایه چوب دارند. البته لازم است بدانید انواع مختلف پایه ها در جنس و نوع مختلف در دنیای مبلمان وجود دارد که همین موضوع سبب تفاوت قیمت می شود. در هنگام خرید می توانید از فروشنده بابت قیمت نوع پایه به کار رفته در مبلمان پرسجو کنید.

انتخاب مدل های مختلف پایه مبل

انتخاب مدل های مختلف پایه مبل

انتخاب مدل های مختلف پایه مبل

جهت انتخاب مدل پایه مبل باید سبک مبلمان را در نظر داشته باشید. پایه مبل علاوه بر کارایی که دارد جلوه زیبایی نیز به مبلمان می دهد. در ساخت پایه مبل از یراق آلات بسیاری استفاده می شود. در بین سبک های مختلف پایه مبل، یکی از پرکاربرد ترین و پرطرفدارترین پایه ها، پایه مبل سنجاقی است. این سبک از پایه مبل، زیبایی بی بدیلی را به مبلمان ارائه می دهد.

برای مبلمان سلطنتی و مبل کلاسیک پایه های چوبی با منبت کاری های زیبا را می توانید انتخاب کنید.

در پایان: در این مطلب به مهمترین تفاوت مبل پایه فلزی و مبل پایه چوبی پرداختیم این در حالی است که انواع پایه های دیگر نیز در بازار وجود دارند اما از بین تمامی آنها این دو نوع تقاضای بیشتری دارند. پایه مبل با کیفیت های مختلف برای انواع سبک مبلمان را می توانید بر اساس سلیقه و بودجه خود انتخاب نمایید. ما در مونیکا چوب بر اساس جدید ترین طرح مبلمان و سرویس خواب و انواع مختلف سرویس چوب و سرویس عروس بهترین کیفیت را با مناسب ترین هزینه ارائه می دهیم.


سئوالات متداول مهمترین تفاوت مبل پایه فلزی و مبل پایه چوبی

پایه مبل چوبی بخرم یا فلزی؟
مزایای پایه مبل های چوبی و فلزی در این مقاله جامع توضیح داده شده است. شما می توانید با توجه به نوع مبل و سلیقه خود انتخاب کنید.
مزیت استفاده از پایه مبل چوبی چیست؟
پایه های چوبی به قطر و ضخامت و نوع چوبی که از آن ساخته می شود بستگی دارد که می تواند روسی یا راش باشد و دوام را هم ذکر کرد.
4.9/5 - (105 امتیاز)

1 فکر در مورد “ مهمترین تفاوت مبل پایه فلزی و مبل پایه چوبی

  1. والا گفت:

    در کل مبل اگه چرخ دار باشه خیلی بهتره و مشکل جابجایی و کمر درد نگرفتن رو حل می کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *