بلاگ

با این روش اتاق خوابت رو زیباتر کن

طراحی داخلی اتاق خواب با استفاده از مبلمان

مبل و مبلمان نقش تاثیرگذاری در طراحی اصیل و مبتکرانه بخش‌های مختلف منزل از جمله اتاق خواب دارد. به‌طوری که آن را نقطه کانونی اتاق می‌نامند. ایجاد تعادل بین زیبایی، سبک و عملکرد اتاق خواب نیاز به مبلمانی مناسب دارد تا بتواند فضا را به‌طرز شگفت‌انگیزی متحول کند.

افزون‌بر زیبایی بصری، یک اتاق خواب با چیدمان خوب می‌تواند آرامش و کیفیت خوابی که افراد به آن نیاز دارند را افزایش دهد.

نقش مبل و مبلمان در اتاق خواب

فرم، شکل، تزئینات و ویژگی‌های مبل‌ها در هر اتاق، نخستین موردی بوده که توجه افراد را معطوف خود می‌کند.

طراحان داخلی معتقدند که ترکیب مناسب و خلاقانه مبلمان، به ایجاد حسی مطبوع در فضا کمک کرده و استخوان‌بندی طراحی هر اتاق است.

مبلمان فضای اتاق را به‌طرز چشمگیری دگرگون می‌کند، زیبایی ماندگاری به آن می‌بخشد و همچنین توانایی افراد را برای خوابی راحت و آرام افزایش می‌دهد.

آشنایی با انواع مبلمان اتاق خواب

وقتی صحبت از مبل و مبلمان اتاق خواب می‌شود، اولین تصویری که در ذهن ما شکل میگیرد، مربوط به تخت خواب است. اما مبلمان اتاق خواب شامل اجزای بیشتری بوده که همه آنها در کنار یکدیگر، فضایی دنج و‌ راحت ایجاد می‌کنند. در ادامه به بررسی انواع مبل و مبلمان اتاق خواب می‌پردازیم:

تخت خواب

اصلی‌ترین بخش از سرویس اتاق خواب، تخت خواب است که نسبت‌به سایر اقلام، حجم بیشتری از فضا را اشغال می‌کند و متقابلا بیشترین نقش را در زیبایی و آرامش فضا دارد.

یک تخت خواب خوب، باید با توجه به جنس، ابعاد، سبک طراحی و کیفیت ساخت آن خریداری شود.

تشک

اصلی‌ترین آیتمی که باید برای تخت خواب در نظر گرفت، تهیه یک تشک مرغوب و استاندارد، متناسب با شرایط بدنی شماست.

کمد لباس

کمد می‌تواند لباس و سایر اکسسوری‌های شخصی شما را در خود جای دهد. این وسیله همچون تخت خواب نیاز به فضای گسترده‌ای دارد اما امروزه معماران با طراحی کمددیواری این مشکل را برطرف کرده‌اند.

صندلی یا مبل تکی در اتاق خواب

چنانچه اتاق خواب بزرگی دارید، قراردادن یک صندلی یا مبل تکی در گوشه‌ای از اتاق می‌تواند ایده‌ای جالب باشد. به‌عنوان مثال قراردادن دو مبل تکی یا یک کاناپه، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای گفت‌وگوهای 2 نفره باشد. همچنین به‌کار گیری شزلون به دکوراسیون شما زیبایی منحصر به‌فردی می‌بخشد.

شزلون نوعی مبل کشیده و راحت است که هم برای نشستن و هم برای درازکشیدن استفاده می‌شود.

pic65263s

پاتختی

این میز کم­ ارتفاع به‌عنوان چراغ خواب یا آباژور در کنار تخت استفاده می‌شود. علاوه‌بر آن وسایلی مثل ساعت مچی، چشم‌بند و سایر وسایلی که قبل و بعد خواب استفاده می‌شود، روی آن قرار می‌گیرد.

سبد دردار گنجه‌ای

از دیگر وسایلی که در شمار مبل و‌ مبلمان اتاق خواب وجود دارد، سبد کوچکی بوده که به‌عنوان گنجه لباس‌های اضافی، پتو و بالشت‌های اضافی و حتی رخت‌‌های چرک استفاده می‌شود.

میز توالت یا میز آرایش

این میز جزء وسایل پرکاربرد مبل و ‌مبلمان اتاق خواب بوده که شما سر و کار زیادی با کاربردهای آن دارید. این میز شامل تعدادی کشو است که می‌توانید هر طبقه را به بخشی از وسایل شخصی خود اختصاص دهید.

آینه

آینه نور اتاق را افزایش داده و جذابیت بیشتری به‌ طراحی دکوراسیون اتاق شما می‌دهد.

مبلمان اتاق خواب را چگونه انتخاب کنیم؟

اتاق خواب بخش مهمی در هر خانه است و چیدمان دکوراسیون آن باید حس آرامش و راحتی را به صاحب اتاق القا کند. البته به شرطی که مبلمان یا به‌ عبارتی دیگر سرویس خواب، طبق شرایط و اصولی خاص انتخاب شوند.

این اصول عبارت‌اند از:

اندازه اتاق خواب

ابعاد، شکل و فرم اجزای مبلمان، باید با اندازه اتاق هماهنگ باشند.

نوع کاربری مبلمان

سرویس خواب باید متناسب با نیازهای شما خریداری شود نه صرفا جهت پرکردن اتاق خواب.

سبک طراحی مبلمان

مبلمان اتاق خواب بسته به نوع کلاسیک یا مدرن، اندازه‌‌های متفاوتی دارند.

سن افراد

باید مشخص شود که مبل و مبلمان اتاق برای چه کسی و در چه بازه سنی است؟ در واقع اجزای مبلمان اتاق خواب، بسته به شرایط سنی فرد متنوع هستند.

جمع‌بندی

عملکرد مبل و مبلمان در طراحی دکوراسیون اتاق خواب، نقش مهمی در به آرامش‌رسیدن و تجدید قوا برای شروع یک روز تازه است. یک اتاق خالی، یک بوم تهی است که افراد می‌توانند بسته به نوع اتاق، ابعاد آن، نیازهای فرد و سایر شرایط، شاهکار خود را روی آن پیاده کنند.

در این میان مبلمانی باکیفیت، ستون فقرات طراحی داخلی محسوب می­شوند و عناصر تزئینی می‌توانند به­عنوان مکمل طراحی داخلی به­ کار گرفته شوند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *