بلاگ

رنگ دکوراسیون منزل نشانه سلیقه و ابتکار شماست

رنگ دکوراسیون

بسیاری از ما طراح داخلی نیستیم، اما مانند یک طراح از اینکه با نور، رنگ و چیدمان سر‌و‌کار داشته باشیم لذت می‌بریم. در علم روانشناسی ثابت شده، رنگ دکوراسیون منزل بر خلق‌و‌خوی ساکنین منزل در دراز‌مدت تأثیر‌گذار است و رنگ‌ها می‌توانند به شما برای داشتن لحظاتی شاد و بدون دغدغه کمک کنند.

هرچند انتخاب رنگ برای دکوراسیون منزل مسأله‌ای کاملاً سلیقه‌ای است و به علایق و خواسته‌های فرد بستگی دارد، اما رعایت برخی نکات می‌تواند به زیبایی و دلنشینی فضای خانه کمک کند.

ما در ادامه قصد داریم نکاتی درباره رنگ‌پردازی دکوراسیون منزل بیان کنیم تا شاید شما را در ایجاد فضای آرامش‌بخش و زیباتر یاری کرده باشیم.

پیشنهاد خرید
Rozaline 1
مبل کلاسیک هفت نفره رزالین325,000,000 تومانخرید کنید

انتخاب مناسب رنگ دکوراسیون محیط

در گذشته استفاده از رنگ‌های روشن و ترکیبی برای خانه‌ها رایج نبود. اما امروزه محدودیتی برای آن وجود ندارد و هر شخص به سلیقه خود این کار را انجام می‌دهد. در انتخاب ترکیب رنگ دکوراسیون محیط باید به نکاتی از جمله نوع کاربری، جنسیت افراد، ابعاد و طراحی خانه توجه کرد. پس از مشخص‌شدن این موارد می‌توانیم رنگ وسایل را با دیوار‌ها، پرده و کابینت متناسب‌سازی کنیم.

اولین نکته‌ای که در مورد ترکیب رنگ‌ها باید در نظر گرفت، دسته‌بندی رنگ‌ها به ۲ گروه اصلی و فرعی است و رنگ‌های مکمل را نیز می‌توان در کنار آن‌ها به‌کار برد.

یک نکته طلایی در انتخاب رنگ

اگر برای ترکیب رنگ دکوراسیون منزل مشکل دارید از قانون ۶۰-۳۰-۱۰ برای داشتن بهترین ترکیب در دکوراسیون خانه استفاده کنید. طبق این قانون رنگ‌ها باید به‌صورت ۶۰ درصد رنگ قالب، ۳۰ درصد رنگ‌های ثانویه و ۱۰ درصد رنگ‌های فرعی تقسیم‌بندی شوند.

برای درک بهتر دقت کنید که دیوار‌ها و کف‌پوش ۶۰ درصد، اثاث و لوازمی مانند مبلمان ۳۰ درصد و وسایل فرعی‌تر مانند گلدان، مجسمه یا هر وسیله تزیینی دیگر ۱۰ درصد از رنگ محیط را شامل شوند.

رنگ مناسب دیوار‌ها و کف‌پوش خانه

اگر رنگ دیوار‌ها و کف‌پوش هوشمندانه انتخاب شود، شما دست باز‌تری برای انتخاب رنگ برای سایر قسمت‌ها خواهید داشت. از همین‌رو بهتر است رنگی خنثی و ملایم برای این قسمت‌ها انتخاب کنید تا با سایر رنگ‌ها به‌راحتی هماهنگ و متناسب شوند.

البته دقت داشته باشید رنگ خنثی الزاماً سفید یا خاکستری نیست. بلکه استفاده از سایر رنگ‌ها با تناژی ملایم همین کارکرد را برای شما خواهد داشت. رنگ‌های تند شاید در نگاه اول جذاب باشند. اما معمولاً پس از مدتی آزاردهنده خواهند شد و همچنین هماهنگ‌کردن آن‌ها با سایر وسایل کار دشواری است.

در رابطه با رنگ­‌های خنثی هم باید بگوییم که اگر در دیوار‌ها و کف از آن‌ها استفاده کنید، محیط را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و باعث نمای بیشتر سایر وسایل و مبلمان خواهند شد.

پیشنهاد خرید
Rachel 7
سرویس خواب دو نفره مدل راشل19,000,000 تومانخرید کنید

انتخاب رنگ‌های مناسب در اتاق‌خواب

انتخاب رنگ‌های مناسب در اتاق‌خواب

انتخاب رنگ‌های مناسب در اتاق‌خواب

اتاق خواب معمولا محیطی برای خواب و استراحت است و ایجاد شرایط مناسب برای کسب آرامش، به سلیقه افراد مربوط می‌شود. اما رعایت برخی نکات برای دیوار‌ها و سرویس خواب می‌تواند به شما در داشتن انتخابی بهتر کمک کند. اولین نکته این است که استفاده از رنگ‌های ملایم و آرام گزینه‌های بهتری برای آرامش خواهند بود.

در مورد رنگ دیوار اتاق‌خواب، جنسیت و سن نیز دخیل هستند. به‌طورکلی سفید و صورتی ملایم برای اتاق یک دختر نوجوان مناسب بوده و برای پسران نیز می‌توان از رنگ‌های تند و تیزی مانند قرمز و آبی استفاده کرد. رنگ دکوراسیون زوج‌های جوان نیز معمولا تناژهای مختلف رنگ بنفش به‌ویژه یاسی و ترکیبی از آنها است که علاوه بر زیبایی، سبب ایجاد فضایی دل‌انگیز شده و به داشتن خوابی آسوده کمک می‌کند.

علاوه ­بر این زوج­ها می­توانند از رنگ قهوه‌ای برای سرویس خواب، و رنگ سفید و صورتی برای تزیین اتاق بهره­ مند شوند. باید بگوییم که ترکیب این 2 رنگ با یکدیگر علاوه‌بر ایجاد فضایی رمانتیک و زیبا، با روحیات خانم‌های جوان سازگارتر است.

رنگ‌ دکوراسیون اتاق نشیمن

اتاق نشیمن بیش از سایر قسمت‌های خانه در معرض دید قرار می‌گیرد؛ به‌همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 برای این قسمت چند گزینه پیشنهادی پیش روی شما است و می‌توانید با سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید:

  • ترکیب سفید با رنگ‌های سبز، آبی یا زرشکی
  • رنگ کرم و قهوه­ای در کنار آبی فیروزه‌ای
  • ترکیب صورتی و سبز
  • ترکیب خاکستری، فیروزه‌ای و بنفش

جمع‌بندی

رنگ‌ها از مهم‌ترین و سازنده‌ترین عناصر در طراحی خانه و محیط زندگی هستند. انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی اگر طبق اصول و خلاقانه باشد، موجب زیباترشدن معمولی‌ترین خانه‌ها خواهد شد.

با پیروی از موارد ذکر‌شده و داشتن کمی خلاقیت و ابتکار، می‌توانید خانه‌ای رویایی و رنگارنگ برای خود و خانواده‌تان بسازید و از تاثیر این سلیقه به‌خرج‌دادن در زندگی خود لذت ببرید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *