بلاگ

ترکیب رنگ مبلمان و دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ مبلمان و دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ‌های مبلمان با دکوراسیون داخلی ایده‌ای خلاقانه بوده که پیاد‌ه‌سازی آن، چیدمانی خاص و منحصر به‌فرد به شما هدیه می‌دهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سبک دکوراسیون منزل‌تان، بعدی از شخصیت شما را آشکار می‌کند.

به‌‌عنوان مثال روانشناسان معتقدند امروزه به‌دلیل فاصله‌گرفتن ما از طبیعت و صفای خانه‌های قدیمی، سعی داریم رنگ‌های شاد موجود در طبیعت را وارد دکوراسیون منزل خود کنیم. بسته به هویت خانه شما، ترکیب رنگ مبلمان باید مکمل فضا باشد. در این مقاله با ارائه راه‌کارهایی مختصر، شما را به انتخاب صحیح ترکیب رنگ‌ها هدایت کرده‌ایم.

پیشنهاد خرید
Logano 2
مبل کلاسیک 8 نفره مدل لوگانو14,000,000 تومانخرید کنید

قوانین ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ مبلمان با دکوراسیون داخلی به چیدمان منزل شما نظم می‌بخشد. در حقیقت، همیشه استفاده از لوازم لوکس برای شیک‌ترشدن منزل کافی نیست. اینکه بدانید در چیدمان دکوراسیون چگونه خلاقیت به­خرج دهید و چه رنگی را در چه مکانی استفاده کنید، از موارد مهم در پیروی از قانون ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود.

در این راستا، توجه به موارد زیر به شما کمک می‌کند تا با تکیه بر ذوق و سلیقه خود، محیط زندگی‌تان را به فضایی شاد و آرامش‌بخش تبدیل کنید.

رنگ‌های سال را دنبال کنید

مبلمان جزء آیتم‌هایی بوده که سبک و رنگ آن تاثیر به‌سزایی در دکوراسیون شما دارد. اگر صاحب‌خانه هستید و بودجه کافی دارید، می‌توانید هرساله با تغییر روند رنگ‌ها، به ترکیبات دکوراسیون خود پوشش جدیدی بدهید.

دمای رنگ‌‌ها

رنگ‌ها در 2 دسته گرم و سرد قرار گرفته‌اند. نوع گرم آنها در ترکیب رنگ‌های مبلمان با دکوراسیون داخلی، انرژی و سرزندگی به فضا می‌دهند و رنگ‌های سرد آرامش‌بخش هستند.

طیف رنگی

هریک از رنگ‌ها دارای طیف‌های گسترده‌ای هستند که معانی مختلفی به مغز افراد منتقل می‌کنند. به‌کارگیری طیف‌های مختلف در ترکیب رنگ‌های مبلمان با دکوراسیون داخلی، می‌تواند حالتی متفاوت و جذاب به فضای خانه بدهد.

اهمیت مبلمان و ترکیب رنگی آنها در سبک دکوراسیون

از اساسی‌ترین لوازمی که تغییر و تحول بزرگی در فضای منزل شما ایجاد می‌کند، می­توان به مبل­ها اشاره کرد. مبل راحتی از جمله اثاثیه­ای بوده که امروزه در اکثر خانه‌ها دیده می‌شود.

این مبلمان بر اساس پارامترهایی نظیر متریال استفاده‌شده، سبک طراحی و تناسب رنگی آن با دکوراسیون شما انتخاب می‌شوند.‌ به این معنی که قبل از اقدام به خرید، باید تصمیم بگیرید که چه رنگ‌هایی را می‌توان با هم ترکیب کرد.

ما در ادامه ایده‌هایی را پیشنهاد داده‌ایم که شما را در ترکیب رنگ‌های مبلمان با دکوراسیون داخلی، راهنمایی خواهد کرد.

استفاده از رنگ‌های خنثی به­همراه رنگ مکمل

رنگ‌های خنثی عموما شامل طوسی، دودی، کرم، شیری، نقره‌ای، پلاتینی، کرومی و بژ است که معمولا ترکیب آنها با رنگ‌های گرم، گزینه محبوبی بین افراد محسوب می‌شود.

نگاه‌کردن به رنگ‌های خنثی، به­هیچ وجه خسته‌کننده نیست. بلکه ترکیب آنها با رنگ‌های گرم، هارمونی زیبایی ایجاد کرده و بسیار چشم‌نواز است.

استفاده از رنگ‌های اصیل برای ایجاد محیطی گرم و‌ صمیمی

اگر طالب سرزندگی و حرارت در فضای منزل خود هستید، پیشنهاد ما ترکیب رنگ‌هایی با تناژ گرم است.

طیف رنگ‌های زرشکی، سرمه‌ای، سبز و آبی برای مبلمان و دکورکردن آنها با سایر وسایل نشیمن، می‌تواند فضایی خلاقانه برای دورهمی‌های دوستانه فراهم کند.

رنگ‌های روشن، ترکیب رنگ محبوب مینیمالیست‌ها

طیف‌های رنگی روشن، حس تمیزی و شیک‌بودن را به فضا القا می‌کنند و متقابلا رنگ‌هایی که با آنها ترکیب شوند، جلوه‌ای خاص به خود می‌گیرند.

به‌عنوان مثال رنگ سفید یا کرم با هر طیف رنگی قابل ترکیب است و هیچگاه دید شما را نسبت­به فضا، خسته نخواهد کرد.

سیاه، ترکیب رنگ مبلمان و دکوراسیون شما را خاص می‌کند

در ترکیب رنگ‌های مبلمان با دکوراسیون داخلی، رنگ مشکی جزء‌‌ گزینه‌هایی بوده که بسیار کم مطرح می‌شود، در حالی که به‌کار گیری آن، فضایی دراماتیک به منزل شما خواهد داد.

معمولا ترکیب سیاه با رنگ‌های روشن، محیطی غافل‌گیرکننده در معرض دید شما قرار می‌دهد. در صورتی‌که از رنگ سیاه برای طراحی دکوراسیون خود با مبلمان بهره می‌برید، سعی کنید میزان نورپردازی محیط را بالا نگه دارید تا چشم‌های شما را از تماشای قسمت‌های تیره رنگ دکوراسیون خسته نکند.

جمع‌بندی

ترکیب رنگ‌های مبلمان با دکوراسیون داخلی، مهم‌ترین عامل دخیل در ایجاد زیبایی و دلنشینی محیطی است که در آن وقت زیادی را می‌گذرانید. اگرچه انتخاب رنگ‌ها به سلیقه افراد بستگی دارد، اما رعایت برخی نکات و استانداردها افراد را از تاثیرات شگفت‌انگیز و معجزه‌آسای آنها بی‌نصیب نمی‌گذارد.

بنابراین دقت کنید فضایی که طراحی کرده‌اید چه احساسی به شما منتقل می‌کند؟ حس اضطراب و سنگینی یا حس آرامش و صمیمیت؟

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *