دکوراسیون داخلی

۷ اشتباه بزرگ در دکوراسیون منزل و راه اجتناب از آن‌ ها

اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

در واقع در یک طراحی زیبا، باید دقت کرد که همه چیز باهم، در تناسب باشند. برای این‌که بتوانید فضای پذیرایی یا اتاق خواب خود را با یک دکوراسیون زیبا و شیک طراحی کنید، باید تا حدودی نسبت به تناسب رنگ‌ها و متدهای خاص طراحی آشنایی داشته باشید.

البته گاهی اوقات فرد نسبت به طراحی دکوراسیون به اندازه کافی آگاهی دارد اما چون از اشتباهات رایج در طراحی، مطللع نیست، نمی‌تواند در چیدمان منزل موفق عمل کند.

در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ۷ مورد از اشتباهات بزرگ در دکوراسیون منزل و راهکارهای حل آن‌ها آشنا کنیم.

شروع کار دکوراسیون با رنگ زدن دیوارها

پیشنهاد خرید
Yashil 3
مبل ال مدل یاشیل3,000,000 تومانخرید کنید

شروع کار دکوراسیون با رنگ زدن دیوارها

گاهی اوقات فرد بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای، شروع به رنگ‌آمیزی دیوارهای خانه می‌کند. در صورتی که این کار، یکی از اقدامات اشتباه است. در واقع بهتر است، در ابتدای کار، نسبت به خرید لوازم گران‌قیمت مانند مبلمان، فرش، پرده، میز ناهارخوری و … اقدام کنید. سپس در مراحل بعدی با درنظر گرفتن هماهنگی رنگ لوازم و دیوارها، در مورد رنگ موردنظر خود تصمیم بگیرید.

یکی از نکات دیگر در خصوص رنگ‌آمیزی که اصلا توصیه نمی‌شود، رنگ کردن دیوارها بدون تست کردن آن است. با توجه به این‌که ممکن است رنگ انتخابی از روی کاتالوگ، متفاوت از چیزی باشد که بر روی دیوار می‌نشیند؛ بهتر است ابتدا در قسمت کوچکی از دیوار، رنگ را تست کنید.

 

پیشنهاد خرید
Rozaline 1
مبل کلاسیک هفت نفره رزالین325,000,000 تومانخرید کنید

اقدام به خرید مبلمان بدون اندازه گیری

اقدام به خرید مبلمان بدون اندازه گیری

یکی از راه‌هایی که به شما در چیدمان درست لوازم کمک می‌کند، اندازه‌گیری میزان فضایی است که برای مبلمان در اختیار دارید. از اشتباهات بزرگ در دکوراسیون داخلی منزل، خرید مبلمان بدون اندازه‌گیری قبلی است. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که بدون اندازه‌گیری، اقدام به خرید میز ناهارخوری موردعلاقه خود می‌کند اما پس از قرار گرفتن میز در محل موردنظر، از انتخاب خود پشیمان می‌شود.

در واقع دلیل پشیمانی او می‌تواند این باشد که جلوه و زیبایی میز ناهارخوری به دلیل قرارگرفتن در فضای بزرگ نمایشگاه بوده است. بنابراین زمانی که در یک فضای کوچک قرار می‌گیرد نه تنها جلوه‌ای ندارد بلکه همه‌ی فضا را نیز اشغال می‌کند.

به طور کلی در دکوراسیون خانه‌های کوچک، یکی از اصولی که می‌تواند به شما در داشتن یک دکوراسیون زیبا کمک کند، اندازه‌گیری لوازم، قبل از خریداری آن‌ها است. می‌توان گفت علاوه بر مبلمان، هر نوع وسیله‌ی دیگری مانند لوستر، فرش، تابلو و… زمانی جلوه پیدا می‌کنند که در فضای متناسب با خود قرار بگیرند.

 

عدم استفاده از ترکیب رنگ های مختلف

عدم استفاده از ترکیب رنگ های مختلف

یکی دیگر از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در دکوراسیون منزل انجام می‌دهند، استفاده از یک نوع رنگ و مدل در طراحی و چیدمان است. توجه داشته باشید که منظور از ست کردن و ایجاد هماهنگی بین لوازم منزل، استفاده از لوازم یک رنگ و یک طرح نیست.

در واقع برای این‌که بتوانید زیبایی و اثر گذاری دکوراسیون منزل خود را بیشتر کنید بهتر است از ترکیب رنگ‌های متنوع و دل‌انگیزی که با هم سازگار هستند استفاده کنید. با این کار می‌توانید روح و نشاط را به خانه‌ی خود بیاورید.

استفاده از یک نوع تم با یک رنگ خاص، ممکن است در نگاه اول جلب توجه کند و زیبا به نظر برسد، اما این گونه طراحی‌ها خیلی زود تکراری می‌شوند. ازاین‌رو تغییر آن نیز هزینه گزافی در بردارد. به این دلیل که شما نیاز دارید بسیاری از لوازم را تعویض کنید تا بتوانید حس تکراری و یک رنگ بودن را از بین ببرید.

 

خرید ست کامل سرویس چوب

خرید ست کامل سرویس چوب

از نظر بسیاری از طراحان، خریدن ست کامل سرویس چوب کار جالبی نیست و توصیه نمی‌شود. می‌توان گفت انتخاب مبل و میز نهارخوری به صورت ست کامل، می‌تواند یکی از اشتباهات بزرگ در دکوراسیون منزل باشد.

به این دلیل که همانند مورد قبل، باعث از بین رفتن حس نشاط و سرزندگی می‌شود. در واقع به نوعی خیلی زود تکراری می‌شود و به فرد، حس خستگی و کسل‌کنندگی القا می‌کند.

بهتر است فردی که قرار است دکوراسیون منزل را انجام دهد، کمی از خود خلاقیت و نوآوری نشان دهد. در کنار آن، قرار گرفتن وسایل به صورت اصولی و کارآمد در جای خود کمک می‌کند تا بتوانید یک طراحی خوب داشته باشید.

 

استفاده از پرده های کوتاه در فضاهای کوچک

از دیگر اشتباهات رایج در طراحی داخلی منزل، استفاده از پرده‌های کوتاه است. به طور کلی در طراحی‌های امروزی و مدرن، استفاده از پرده‌های بلند بیشتر دیده می‌شود. پرده‌های کوتاه مخصوصا در فضاهای کوچک، محیط را کوچک‌تر نشان می‌دهند و چندان زیبایی هم ندارند.

بهتر است برای دکوراسیون بهتر منزل، بدون در نظر گرفتن اندازه‌ی پنجره‌ها، از پرده بلند استفاده کنید. پرده‌های بلند با طرح‌های ساده و یک‌رنگ جلوه‌ی زیبایی به پنجره و فضای اتاق شما می‌دهد.

 

قرار گرفتن سر تختخواب در پشت پنجره

قرار گرفتن سر تختخواب در پشت پنجره

یکی دیگر از اشتباهات بزرگ در دکوراسیون منزل، چیدمان نادرست سرویس خواب است. همان‌طور که می‌دانید، تخت به عنوان یکی از لوازم اصلی اتاق‌خواب به شمار می‌آید. قرار گرفتن درست آن، تاثیر به‌سزایی در زیبایی و طراحی مناسب اتاق خواب دارد.

به عنوان مثال در اتاق خوابی که پنجره قرار دارد، نباید تخت در پشت پنجره قرار بگیرد. به این دلیل که علاوه بر جلوگیری از ورود نور خورشید، برای سلامتی فرد نیز مناسب نیست.

 

جدی نگرفتن انتخاب ‌های خاص

یکی از مواردی که ممکن است به فرد کمک کند تا بتواند فضایی جدید، خاص و زیبا را برای خانه خود پدید آورد، قدرت ریسک‌پذیری و اعتماد به انتخاب‌های جسورانه و منحصربه‌فرد خود است.

می‌توان گفت بد نمی‌شود اگر گاهی اوقات به انتخاب‌های خارج از معمول میدان داد تا با بهره‌گیری از آن بتوان به فضای نشیمن خانه‌ی خود رنگ و لعاب دیگری داد. بسیاری از افراد هستند در مواجه با انتخاب‌های خاص خود، بی‌اهمیت هستند اما همیشه در گوشه‌ای از ذهن خود به آن‌ها فکر می‌کنند. چنین افرادی نمی‌توانند برای طراحی و دکوراسیون منزل درست عمل کنند، چون همیشه در ذهن خود، به عملی کردن آن‌چه که در ذهن دارند فکر می‌کنند.

ازاین‌رو توصیه می‌شود این افراد به انتخاب‌های خود اعتماد داشته باشند و بدون هیچ ترس و واهمه‌ای طرح موردنظر خود ‌را عملی کنند. این فکر که هر زمان، از طرح جدید خود خسته شدید یا دیگر آن‌را نخواستید می‌توانید آن‌را عوض کنید به شما این انگیزه را می‌دهد که فکر خود را عملی کنید.

در مقابل این افراد، عده‌ی دیگری هستند که زیادی به خود اعتماد دارند. چنین افرادی قصد دارند تمام انتخاب‌های خاصی که در ذهن دارند را پیاده کنند. در صورتی که باید به این افراد گفت چنین کاری اصلا توصیه نمی‌شود‌. با این کار شما فضای خانه خود را به یک نمایشگاه شلوغ با طرح و رنگ‌های عجیب تبدیل می‌کنید که ممکن است برای همه خوشایند ِنباشد.

جمع بندی

طراحی و دکوراسیون داخلی، از اهمیت بالایی در چیدمان منزل برخوردار است. افراد زیادی ممکن است ادعا کنند که خانه‌ای شیک و مدرن دارند اما با کمی دقت متوجه می‌شویم که چیدمان هیچ‌کدام از لوازم به صورت اصولی انجام نشده است. در واقع فرد تنها بر اساس سلیقه شخصی خود، هر وسیله را جای‌گذاری کرده است.

در صورتی که اگر فرد از اشتباهات بزرگ در دکوراسیون منزل آگاهی نسبی داشته باشد، این توانایی را دارد که بتواند خانه خود را بر اساس دکوراسیون‌ها شیک و به روز طراحی کند.

در این مقاله تلاش کردیم ۷ مورد از اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل را بیان کنیم. شاید در صورت آشنایی با این اشتباهات، بهتر بتوانید اشکالات خود را رفع کنید و خانه‌ی زیباتری طراحی کنید. امیدواریم با خواندن این مقاله نتیجه‌ی دلخواه را به دست آورده باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *