بلاگ

نحوه انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

انتخاب مبلمان

آپارتمان‌های امروزی بیشتر با فضا‌های کوچک طراحی شده‌اند و در برخی موارد، حین چیدمان منزل و انتخاب مبلمان مناسب مشکلاتی ایجاد می‌شود.

راه حل‌هایی وجود دارد که بتوان در فضا‌های کوچک یک خانه چیدمانی زیبا داشت، به طوری‌که چینش وسایل و مبلمان به‌صورتی هنرمندانه باشد که فضای کوچک، با ظاهری بزرگ‌تر دیده شود.

پیشنهاد خرید
Logano 2
مبل کلاسیک 8 نفره مدل لوگانو14,000,000 تومانخرید کنید

ویژگی مبلمان و میز مناسب برای فضاهای کوچک

انتخاب مبلمان برای فضا‌های محدود در منزل بسیار مهم است. در این فضا پیداکردن بهترین مکان برای قرارگیری مبل، نیازمند جابه‌جایی مکرر این وسیله خواهد داشت. پس بهتر است از وسایلی استفاده شود که وزن سبکی دارند و آزادی عمل را بالا می‌برند. در‌واقع هر‌چه مبل کوچک‌تر و باریک‌تر باشد، در فضای کم چیدمان زیباتری خواهید داشت.

برای مبل‌های راحتی در فضا‌های کوچک، خرید میز‌های عسلی ظریف، مربع شکل و دارای کشو توصیه می‌­شود. زیرا با‌استفاده از این نوع میز‌ها دیگر به بوفه یا ویترین جهت قرار‌گیری برخی وسایل پذیرایی نیازی نیست.

نکات کاربردی برای انتخاب مبلمان در خانه‌های کوچک

راهکار‌های زیر برای اغلب خانه‌های کوچک با پذیرایی‌های متوسط سازگار بوده و کمک می‌کنند در خانه‌ای با نور و ابعاد متوسط، یک طراحی زیبا خلق شود و محیطی وسیع­تر در اختیار داشته باشید.

  • برای اینکه فضای خانه بزرگ‌تر دیده‌ شود، از تزیینات اضافی روی دیوار و مبل‌ها بپرهیزید.
  • رنگ تزیینات مبل باید کاملا مشابه رنگ اصلی و بدنه مبل باشد.
  • رنگ پارچه مبلمان را روشن متمایل به سفید انتخاب کنید.
  • اسکلت مبلمان به رنگ‌های سفید صدفی یا استخوانی انتخاب شود.
  • طراحی پارچه کاملا خلوت با رنگ‌های روشن و ترجیحا به‌شکل بافت نرم انتخاب شود.
  • دسته و پشتی مبلمان باید کوتاه و دارای خطوط نرم منحنی باشند. (منحنی‌های تند و اشکال شاخص، مناسب خانه‌های کوچک نیستند)
  • استفاده از پارچه و هر نوع تزیینات به رنگ‌های براق مانند طلایی، نقره‌ای و برنزی کاملا ممنوع است.
  • طراحی­های برجسته روی کوسن به‌‌هیچ وجه انتخاب نشوند.

پیشنهاد چند مدل مبلمان مناسب برای محیط‌ های با فضای کم

درست است که فضای کوچک تاحدودی دست‌و‌بال ما را برای طراحی دلخواه دکوراسیون می‌بندد، اما با این‌حال شما هنوز هم می‌توانید محیطی شیک و دلنشین بسازید.

ما در ادامه بهترین مدل‌های مبلمان برای فضا‌های کوچک را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید متناسب با سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

به­ دنبال مبلمان مدل ال باشید

این نوع مبل در هر اندازه‌ای بهترین انتخاب برای فضا‌های کوچک است. چراکه با استفاده بهینه از گوشه‌های اتاق، باعث می‌شود مرکز نشیمن منزل خالی مانده و فضای بیشتری در آنجا باقی بماند.

توجه کنید که شما می‌توانید مبل ال را در ابعاد کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از اندازه واقعی خود نیز سفارش دهید. بهترین نوع چیدمان مبل ال برای خانه‌های کوچک، قرار‌دادن آن در گوشه‌های اتاق است.

از خرید مبل­های 3 نفره اجتناب کنید

شما می‌توانید به‌جای انتخاب مبلمان ۳ نفره، از نمونه­‌های ۳ صندلی تکی یا ۲ نفره استفاده کنید. علت این است که این مدل­‌ها با اشغال فضای کمتر، توانایی هماهنگی بیشتری با محیط اطراف را دارند.

با اینکه این مدل از مبل‌ها به‌عنوان بخشی از ست مبلمان فروخته می‌شوند، اما به‌صورت مجزا نیز قابل فروش هستند و با اندکی جست‌و‌جو می‌توانید به‌صورت جدا‌جدا، ست مبلمان دلخواه خود را خریداری کنید.

لاوست‌؛ گزینه‌ای متفاوت و شیک برای خانه‌های کوچک

لاوست‌ها که کوچک‌تر از مبل‌های ۲ نفره و بزرگ‌تر از مبل‌های تک نفره هستند، می‌­توانند به­عنوان یکی از بهترین گزینه­‌ها برای چیدمان خانه­‌های کوچک شناخته شوند.

لاوست‌ها کاربرد‌های مختلفی دارند و می‌توان از آن‌ها برای ایجاد فضای دنج در کنار شومینه یا به‌عنوان بخشی از ست مبلمان در فضا‌های کوچک استفاده کرد. همچنین باید اضافه کرد که عرض این مدل از مبل­‌ها، معمولاً از ۱۲۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر متغیر است.

برای بزرگ نشان­دادن فضا از مبل­های پایه­دار استفاده کنید

مبل پایه‌دار گزینه مناسب‌تری برای فضا‌های کوچک است. چراکه توهم بزرگ‌بودن فضا را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

در‌واقع شما با نشان‌دادن تمامی کف اتاق و زیر مبل، گویی فضای بیشتری از اتاق به‌نمایش گذاشته‌اید. بنابراین اشخاص به‌صورت ناخودآگاه اتاق را بزرگ‌تر از آن‌چه که هست خواهند دید.

جمع‌بندی

انتخاب مبلمان و چیدمان اصولی در فضا‌های کوچک، باعث می‌شود محیط بزرگ‌تر و دلنشین‌تر از حد معمول به‌نظر برسد. در خانه‌های کوچک باید از مبلمان مناسبی، هماهنگ با ابعاد منزل استفاده کرد تا در‌عین زیبایی، فضای کافی برای سایر امور به ­وجود بیاید.

از رنگ گرفته تا ابعاد مبل، همگی در مناسب‌بودن یک ست مبلمان برای فضای کوچک بسیار تأثیر‌گذارند. شما با رعایت نکات یاد‌شده می‌توانید حداکثر استفاده را از خانه کوچک خود داشته و دیگر مشکلی برای چیدمان نداشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *