دکوراسیون داخلی

طرز تميز كردن مبل چرم سریع و آسان

تميز كردن مبل چرم
پیشنهاد خرید
Rozaline 1
مبل کلاسیک هفت نفره رزالین325,000,000 تومانخرید کنید

چرا به طرز تمیز کردن مبل چرم اهمیت دهیم؟

تمامی مبلمان چرم همانند دیگر وسایل موجود در دکوراسیون داخلی نیاز به نظافت دارند. اما نظافت و تمیز کردن انی نوع مبلمان با دیگر وسایل موجود در دکوراسیون متفاوت می باشد. چرا این نوع مبل ها کمی حساس هستند و به راحتی می توان به آن ها آسیب زد. اگر می خواهید مبلمان خود را به خوبی تمیز کنید یا اگر می خواهید همانند روز اول سالم و درخشان بماند، لازم است که طرز تمیز کردن مبل چرم را بدانید. در ادامه بیش تر در این زمینه توضیح خواهیم داد.

طرز تمیز کردن مبل چرم

نگهداری و تمیز کردن مبل چرم نسبت به دیگر مبلمان کمی متفاوت است. در واقع نظافت و نگهداری مبلمان مجلل نکات و قواعد مختص به خود را می طلبد.

 برای تمیز کردن مبلمان مجلل مانند مبل چرم، نمی توانید یک دستمال مرطوب و شوینده های قوی بردارید و مشغول به تمیز کردن مبل چرم شوید. به این دلیل که علاوه بر لک شدن چرم، باعث آسیب دیدن مبل خود هم خواهید شد.

یکی از بهترین روش هایی که می توانید مبل چرم خود را تمیز کنید به جاروبرقی و محلول است. طرز تمیز کردن مبل چرم به صورت زیر می باشد:

  • محلول آب و سرکه سفید
  1. به کمک جاروبرقی و سری کوچک آن تمامی بخش ها و درزهای مبلمان را تمیز کنید. برای مبلمان چرمی که به صورت یک تکه نیست، می توانید قسمت های پشتی و نشیمنگاه مبل را بردارید و بخش زیر آن ها را هم به کمک جاروبرقی نظافت کنید.
  2. بعد از آن که گرد و خاک مبل را به خوبی تمیز کردید نوبت به آماده سازی محلول می‌رسد. برای آماده کردن این محلول نیاز به آب، سرکه سفید و یک دستمال میکروفایبر تمیز دارید.
  • برای آماده سازی این محلول لازم است که ظرفی را بردارید و به میزان برابر و نصف ظرفتان آب و نصف دیگر را سرکه سفید بریزید.
  • در این مرحله دستمال میکروفایبر را به محلول آغشته کنید و به خوبی دستمال را بچلانید. چرا که شما فقط قصد دارید مبل را تمیز کنید نه اینکه خیس کنید. پس لازم است دستمال میکروفایبر را به خوبی بچلانید و به مبل چرم خود مشغول شوید.

نکته: پیش از استفاده از این محلول بهتر است که مقدار بسیار کمی از آن را بر روی بخشی از مبل چرم که در دید نیست، امتحان کنید. در صورت عدم آسیب به آن بخش از مبل می توانید با خیالی آسوده و خاطر جمع، مبل چرم خود را تمیز کنید. لازم به ذکر است که دستمال را از بالا به پایین  و به صورت دورانی بر روی مبل بکشید. سپس یک پارچه تمیز بردارید و تمامی سطوح مبل چرم را تمیز کنید

  • محلول آب و مایع ظرف شویی
  1. برای استفاده از این محلول همانند محلول قبلی لازم است که مبلمان چرم خود را به کمک جاروبرقی کاملا غبارروبی کنید و گرو و خاک را از روی مبل به خوبی از بین ببرید.
  2. در این مرحله نوبت به آماده سازی و استفاده از محلول می باشد. طرز تمیز کردن مبل چرم با این محلول بدین صورت است که در یک ظرف آب و مقداری مایع ظرفشویی بریزید و به خوبی مخلوط کنید تا کف کند.
  3. دستمال میکروفایبر را در محلول بی‌اندازید و سپس دستمال را تا جایی که می توانید به خوبی بچلانید تا مرطوب شود

نکته: پیش از استفاده از این محلول بهتر است که مقدار بسیار کمی از آن را بر روی بخشی از مبل چرم که در دید نیست، امتحان کنید. در صورت عدم آسیب به آن بخش از مبل می توانید با خاطری جمع، مبل چرم خود را تمیز کنید. لازم به ذکر است که دستمال را از بالا به پایین  و به صورت دورانی و چرخشی بر روی سطوح مبل بکشید. لازم به ذکر است که دستمال را از بالا به پایین  و به صورت دورانی بر روی سطوح مبل بکشید. سپس دستمال خشک بردارید و لکه های مبل را پاک کنید.

  • تمیز کردن مبل چرم به کمک محصولات تمیز کننده!

اگر می خواهید مبلمان چرم را به خوبی تمیز و ظاهر آن ها را همانند روز اول، درخشان کنید به شما توصیه می کنیم که حتما از محصولات تمیز کننده و پاک کننده مبل چرم استفاده کنید.

این نوع محصولات در انواع مختلفی وجود دارند حتی برخی از آن ها به صورت دوکاره هم در سطح بازار وجود دارند. به عبارت دیگر برخی از تمیز کننده های مبل چرم هم خاصیت پاک کنندگی و هم خصایت نگهداری را دارند. بدین صورت که علاوه بر تمیز کردن مبل می توانند به خوبی از چرم مبلمان هم به خوبی نگهداری کنند.

پیش از استفاده این محصول، می بایست که مبل چرم‌تان را به خوبی تمیز کرده باشید سپس می توانید آن را بر روی دستمال خود اسپری کنید و همانند توضیحات داده شده در بخش های قبلی، دستمال را از بخش های بالایی به سمت پایین به شکل چرخشی و دورانی تمیز کنید و از شر لکه های بر روی سطوح مبل خلاصی یابید.

طرز تمیز کردن مبل چرم به کمک بخارشوی

یکی از کم دردسرترین و راحت ترین روش ها برای نظافت و تمیز کردن مبل چرم، بخارشوی می باشد. با این روش بدون آن که به چرم مبلمان خود آسیبی بزنید، می توانید مبلمان خود را تمیز کنید.

طرز تمیز کردن لکه از روی مبل چرم

  1. از بین لکه نوشیدنی از روی مبل چرم:

هر زمانی که مایعات و نوشیدنی هایی همچون چایی، قهوه، شربت، نوشابه و … بر روی مبل شما ریخته و لک شد، نگران نباشید. شما با استفاده از یک دستمال میکروفایبر لکه نوشیدنی را پاک کنید و از تمیزکننده مبل چرم استفاده کنید. در آخر به کمک یک پارچه یا دستمال تمیز می توانید آن را خشک کنید.

  1. از بین بردن لکه جوهر از روی مبل چرم:

زمانی که جوهر بر روی مبل شما ریخته شد، در وهله اول لازم است که یک پنبه را به الکل آغشته کنید و جوهر را پاک کنید سپس با کمک یک پارچه تمیزآن را خشک کنید.

  1. از بین بردن لکه های چربی از روی مبل چرم:

لکه چربی می تواند شامل لوازم آرایشی، غذا، روغن و … باشد. شما با استفاده از تمیزکننده مخصوص مبل چرم یا جوش شیرین می توانید لکه های چربی را از روی مبل خود پاک کنید.

کلام آخر

در این مطلب سعی بر این بوده است که بهترین روش ها برای تمیز کردن مبل چرم توضیح دهیم. شما با مطالعه این مطلب می توانید طرز تمیز کردن مبل چرم را بیاموزید و با رعایت آن نکات، مبلمانی تمیز و به دور از هرگونه آسیب و لکه داشته باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *