دکوراسیون داخلی

راهنمای چیدمان کوسن در مبلمان منزل + عکس

راهنمای چیدمان کوسن در مبلمان منزل + عکس

علاوه بر اینکه مبلمان یکی از مهمترین دکور در خانه شما است اکسسوری مبل مانند شال یا کوسن نیز نقش مهمی در زیبا سازی فضای خانه شما خواهند داشت. یکی از اصلی ترین موارد در هنر طراحی داخلی نحوه چینش و ایجاد هارمونی مبل با کوسن است. بنابراین همان قدر که وسایل بزرگ در طراحی داخلی اهمیت دارند وسایل کوچک نیز در جزئیات منزل در طراحی داخلی بسیار حائز اهمیت هستند. با ما همراه باشید در راهنمای چیدمان کوسن در مبلمان منزل، تا جذابیت بیشتری به خانه خود ببخشید.

تاثیر چیدمان کوسن در هنر دکوراسیون داخلی

تاثیر چیدمان کوسن در هنر دکوراسیون داخلی

پیشنهاد خرید
Logano 2
مبل کلاسیک 8 نفره مدل لوگانو14,000,000 تومانخرید کنید

تاثیر چیدمان کوسن در هنر دکوراسیون داخلی

همان طور که در مقدمه اشاره کردیم در هنر دکارسیون داخلی اجزاء کوچک به نسبت اجزاء بزرگ در محیط تاثیر گذار هستند. از این رو برای چیدن کوسن روی مبل نیز اصولی وجود دارد که با رعایت این اصول می توان جذابیت خاصی را در محیط ایجاد کرد. مثلاً برای چیدمان کوسن تعداد کوسن نیز اهمیت دارد که چینش 4 تایی کوسن با 5 تایی آن متفاوت است. در راهنمای چیدمان کوسن در مبلمان منزل ما به شما راز هایی را خواهیم گفت تا زیبایی سلیقه خود را به معرض نمایش بگذارید با ما همراه باشید.

نحوه چینش متقارن با 4 کوسن

در چینش متقارن شما باید دو جفت کوسن در اندازه های متفاوت داشته باشید. اگر قرینه بودن بخشی از طراحی داخلی منزل شما است بنابراین چیدنش کوسن متقارن برای دکور مبل مناسب است. از این رو شما به 4 کوسن در سایز متفاوت احتیاج دارید. دو سایز بزرگ کوسن که هم شکل و رنگ هستند را در دو طرف مبل قرار دهید. سپس سایز های کوچک که از نظر رنگ نیز با دو کوسن بزرگ در تضاد هستند را جلوی کوسن بزرگ در دو طرف مبل قرار دهید. انتخاب کوسن های سایز کوچک سلیقه ای بوده و لوزماً یک شکل بودن آنها اهمیت ندارد.

نحوه چینش نا متقارن با 4 کوسن

در چینش نا متقارن سایز کوسن ها بسیار مهم است شما نمی توانید از کوسن های یک اندازه در این چینش استفاده کنید. بهتر است 3 کوسن با اندازه های متفاوت و جنس های مختلف خریداری کنید. سه کوسن در یک طرف مبل چیده می شوند و طرف دیگر با یک کوسن دیزاین می شود. در این سبک از چیدمان کوسن انتخاب رنگ های متنوع و متفاوت بسیار جذاب است اما باید هارمونوی رنگ مبل با کوسن ها را رعایت کنید حتی می توانید از کوسن طرحدار در این دیزاین به کار ببرید.

چگونه 5 کوسن روی مبل باید چید

در راهنمای چیدمان کوسن در مبلمان منزل با 5 کوسن، از سبک 4 تایی استفاده می کنید یعنی در چیدمان متقارن کوسن 5 تایی دو جفت کوسن در سایز های مختلف با یک کوسن دیگر که نوع و جنس و شکل متفاوت تری دارد تهیه کنید. همانند چینش 4 تایی کوسن ها را قرار دهید و کوسن پنجم را در وسط قرار دهید. در سبک نامتقارن نیز می توان کوسن وسط را به سمت یک طرف مبل قرار داد.

استاندارد چیدن کوسن به با عدد فرد

اشخاصی که در حرفه دیزاین داخلی و هنر طراحی داخلی فعالیت دارند. در چیدمان داخلی اعداد فرد را طبیعی می دانند. از این رو طراحان داخلی چیدن 5 کوسن رو مبل دو نفره یا سه نفره را پیشنهاد می کنند. پیشنهاد می کنیم در کاناپه های سه نفره یا دو نفره 3 یا 5 کوسن به کار ببرید این عمل علاوه بر زیبایی، ارتباط بهتری با مخاطب ایجاد می کند.

چه تعداد کوسن در کوراتیو کلاسیک به کار می رود ؟

در صورتی که چیدمان کلاسیک را برای خانه خود انتخاب کرده اید ما در راهنمای چیدمان کوسن در مبلمان منزل به شما پیشنهاد می کنیم از چینش متقارن استفاده کنید. در چینش متقارن تعداد کوسن ها زوج است. در چینش متقارن ساختار هندسی که یکی از اصول اصلی سبک کلاسیک است باید رعایت شود بنابراین در این سبک از دو یا 4 کوسن استفاده می شود.

اصلی ترین نکات در راهنمای چیدمان کوسن در مبلمان منزل

اصلی ترین نکات در راهنمای چیدمان کوسن در مبلمان منزل

اصلی ترین نکات در راهنمای چیدمان کوسن در مبلمان منزل

  • در سبک چیدمان متقارن کوسن باید اندازه کوسن ها یکی باشد. انتخاب کوسن سایز 45 تا 60 بسیار گزینه مناسبی می باشد.
  • در سبک چیدمان با 3 کوسن، دو کون با سایز و جنس یکی و یک کوسن در سایز کوچک به صورت کشیده یا گرد با رنگ و جنس متفاوت به کار می رود.
  • کوسن هایی که در وسط کاناپه قرار می گیرد باید با سایز کوچک باشند.
  • برای ایجاد نقطه کانونی در چیدمان مبل منزل یک کوسن در وسط کاناپه قرار می گیرد.
  • چیدمان کوسن در انواع مختلف مبلمان متفاوت است.
  • برای ایجاد فضای مینمال در مبلمان از دو کوسن استفاده می شود.
  • برای چیدمان متقارن یا نامتقارن از 4 کوسن استفاده می شود که در سبک مدرن این نوع چینش کاربرد دارد.

طریق چیدن کوسن روی مبل سلطنتی

از انجایی که مبلمان سلطنتی یا همان مبل استیل برای فضا های کلاسیک و اشرافی کاربرد دارد، وجود زرق و برق لازمه این سبک می باشد. بنابراین رنگ هایی که در این سبک استفاده می شوند جنبه اشرافی دارند مثل رنگ طلایی، کرم یا آبی و سبز اشرافی و کرم، بنابراین بر اساس الگوهای موجود در این سبک استفاده از کوسن هایی با کلدوزی یا خامه دوزی و یا زردوزی  پر کاربرد است.

راهنمای چیدمان کوسن در مبلمان مدرن

راهنمای چیدمان کوسن در مبلمان مدرن

طریق چیدن کوسن روی مبل ال

در سبک مبلمان ال و مبل راحتی انتخاب کوسن و چیدمان آن بسیار ساده تر است. شما می توایند از هر نوع کوسن در رنگ ها و پارچه ها و طرح های مختلف استفاده کنید. در سبک مبل ال و مبل راحتی شکل کوسن مربع یا مستطیل است.

راهنمای چیدمان کوسن در مبلمان منزل برای مبل ال سه مقطه در نظر می گیرید. در دو طرف مبل و کنج آن فضای مناسب چیدن کوسن است. می توانید از 4 کوسن هم سایز یا دو سایز استفاده کنید دو کوسن در یک طرف و دو کوسن در طرف دیگر بچینید. در قسمت وسط نیز می توانید از 3 یا دو کوسن استفاده کنید. طرح و رنگ و جنس پارچه کوسن ها را می توانید متفاوت انتخاب نمایید اما توجه داشته باشید هارمونی رنگ ها با مبل و بقیه کوسن ها رعایت شود.

راهنمای چیدمان کوسن در مبلمان مدرن

در سبک مدرن سلیقه بیشتر از اصول کاربرد دارد. هر نوع انتخابی را می توان در این سبک داشت می توانید از یک موسن بزرگ یا تعداد بیشتری کوسن کوچک استفاده کنید. استفاده از کوسن های مربع و مستطیل با هم نیز در این سبک کاربرد دارد. در واقع برای چیدمان مبل مدرن اصول خاصی لازم نیست رعایت شود.

کلام آخر: مونیکا چوب با تجربه و دانش فنی و اصول طراحی داخلی انواع مبلمان و سرویس خواب و سرویس چوب و اباژور در طرح ها و رنگ ها و سلیقه های مختلف را در این مجموعه دارد. خاص باشید و خاص انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *