دکوراسیون داخلی

راهنمای دکوراسیون یک خانه بزرگ

راهنمای دکوراسیون یک خانه بزرگ

برای طراحی دکوراسیون یک خانه بزرگ، وسایل را باید به گونه‌ای بچینید که فضایِ خیلی شلوغ یا خیلی خالی به‌وجود نیاید. حفظ تعادل در قرارگیری وسایل خانه اهمیت بالایی دارد. ما در این مقاله می‌خواهیم نکات و ایده‌های جدیدی را برای طراحی دکوراسیون یک خانه بزرگ ارائه دهیم، تا بتوانید بهترین و زیباترین دکوراسیون را برای خانه خود پیاده‌سازی کنید.

طراحی دکوراسیون یک خانه بزرگ یعنی چه؟

طراحی دکوراسیون داخلی، هماهنگی رنگ‌ها، وسایل و لوازم منزل را با استفاده از علم و هنر نشان می‌دهد. برای طراحی دکوراسیون یک خانه بزرگ، ایده‌ها و طرح‌های بسیاری وجود دارد، تا بتوانید طرح موردعلاقه خود را به صورت خلاقانه ایجاد کنید. به زبان ساده طراحی داخلی می‌کوشد تا مبلمان، دکور و هر چیزی که به فضای منزل مربوط می‌شود را به گونه‌ای کنار هم قرار دهد تا در بهترین و زیباترین حالت خود باشند. برای طراحی دکوراسیون منزل خود باید ایده‌های نو داشته باشید. در ادامه نکاتی که به شما کمک می‌کند تا وسایل منزل خود را به خوبی کنار هم قرار دهید را معرفی خواهیم کرد.

نیازمندی‌های دکوراسیون خانه خود را مشخص کنید

پیش از جستجوی ایده طراحی دکوراسیون برای خانه‌تان، ابتدا باید مشخص کنید به دنبال چه چیزی هستید؟ چه نوع دکوراسیون مد نظرشماست، طراحی مدرن یا کلاسیک؟ براساس تعداد خانواده و مهمان‌هایی که در آینده خواهید داشت، چند دست و چه مدل مبلمان را برای پذیرایی مناسب می‌دانید؟ چه رنگ اصلی و فرعی را برای دکوراسیون مشخص کرده‌اید؟ درصورتی که تلفیق سبک‌های مختلف را دوست دارید، کدام سبک غالب خواهد بود؟ شناخت سلایق، نیازمندی‌ها و چیزی که به دنبال آن هستید، سمت و سوی کار را برای شما ساده‌تر می‌کند. بنابراین سعی کنید حدالامکان بر روی یک برگه سوالاتی که می‌تواند به شما در طراحی دکوراسیون کمک کند را بنویسید.

رنگ دکوراسیون پذیرایی خانه بزرگ

رنگ دکوراسیون پذیرایی خانه بزرگ خود را انتخاب کنید.

زمانی که نوع، تعداد و اجزایی که در پذیرایی قرار می‌گیرند را مشخص کردید، باید رنگ‌ها را مشخص کنید. انتخاب رنگ‌های اصلی و فرعی، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در طراحی دکوراسیون پذیرایی نقش تعیین‌‌کننده‌ای دارند. باتوجه به اینکه در سالن پذیرایی‌های بزرگ، مبلمان و اجزای بیشتری را می‌توان قرار داد، توصیه می‌شود، رنگ مبلمان، دیوار و کفپوش‌ها را از نوع خنثی انتخاب کنید، این کار باعث می‌شود اگر زمانی قصد ایجاد تغییر و تنوع داشته باشید، با تغییر رنگ کوسن، اشیاء تزئینی و کوسن‌ها می‌توانید، فضای اتاق پذیرایی را تغییر داده و متحمل هزینه بالا نشوید.

انتخاب صحیح و بادقت مبلمان سالن پذیرایی

مبلمان مهم‌ترین بخش سالن پذیرایی به شمار می‌روند. این وسایل بخشِ بزرگی از فضای پذیرایی را اشغال می‌کنند، بنابراین در انتخاب آن‌ها باید دقت ویژه‌ای به خرج دهید. خوشبختانه برای فضاهای با متراژ زیاد، انتخاب‌های بیشتری پیش رویتان قرار دارد. انتخاب باشماست، می‌توانید از مبلمان استیل (سلطنتی)، که برای فضا‌های بزرگ مناسب هستند، استفاده کنید. مدل‌های مختلف مبلمان و اشیاء زینتی لوکس و بزرگ دست شما را برای طراحی مدرن یا کلاسیک باز گذاشته است. چنانچه به طراحی مدرن علاقه دارید، استفاده از مبمان راحتی ال یا مبل‌های با دسته پهن و کوسن زیاد، گزینه مناسبی خواهند بود.

نقطه مرکزی دکوراسیون منزل‌تان را مشخص کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون را می‌توان انتخاب نقطه کانونی یا مرکزی سالن پذیرایی به شمار آورد. شما باید یک نقطه را برای قرار‌گیری مبلمان و میزها تعیین کنید. این کار تعادل و انسجام چیدمان را حفظ می‌کند. نقطه مرکزی می‌تواند تلویزیون، لوستر، شومینه یا هر چیز دیگری باشد.

ahoo 3

اضافه کردن میزناهارخوری به سالن پذیرایی برای زیبایی هرچه بیشتر

برای دکوراسیون یک خانه بزرگ، خریداری ست میزناهارخوری با مبلمان انتخاب هوشمندانه‌ای است. اگر فضای خالی برای قرارگیری میزناهارخوری دارید، می‌توانید آن را به سالن پذیرایی به صورتِ چینش مجزا اضافه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که میزناهارخوری کنار درب ورودی قرار بگیرد تا هنگام استفاده از میز، رفت و امد راحت‌تر باشد.

دیوار‌های خالی بهتر است یا پر؟

بسیاری افراد تصور می‌کنند به دلیل وجود فضای زیاد باید دیوار‌ها را با تابلوها و آباژورهای زیاد پر کنند تا فضای منزل خالی به نظر نرسد. بهتر است برای پرکردن دیوارها قواعدی را در نظر بگیرید تا همه چیز سرجای خود قرار گیرد. مثلاً ترتیب خاصی از تابلو‌ها را روی یک دیوار با چینش و ابعاد یکسان قرار دهید، تا تعادل رعایت شود. روش‌های دیگری نیز وجود دارد، برای مثال می‌توانید یک دیوار را به عکس‌های خانوادگی با ابعاد کوچک اختصاص دهید. بسیاری افراد نیز ترجیح می‌دهند قفسه‌هایی روی دیوار برای قرار‌گیری کتاب‌ها ایجاد کنند. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

تنظیم نورپردازی با لوسترهای زیبا

علیرغم استفاده از انواع روش‌های نورپردازی در منزل، لوسترهای زیبایی چشم‌گیری به خانه بخشیده و نورپردازی بی‌نظیری را ایجاد می‌کنند. اگرچه استفاده از چراغ‌های رومیزی، سقفی و دیواری اجتناب ناپذیر است. اما لوستر‌ها بخش عظیم تزئینی و نوپردازی سالن پذیرایی را به خود اختصاص می‌دهند. اگر منزل خانه شما از دکوراسیون مدرن پیروی می‌کند، استفاده از لوسترهای شیک و مدرن زیبایی دوچندانی به آن می‌بخشد، اما چنانچه سالن پذیرایی دارای فضای کلاسیک است، می‌توانید لوسترهای پرزرق و برق، اشرافی را انتخاب کنید.

فضای نشیمن و غذاخوری را با یک پارتیشن جدا کنید

براساس سلیقه و نیاز، در صورت قرارگیری میزغذاخوری در سالن پذیرایی، می‌توانید از یک پارتیشن برای جداسازی فضای این دو استفاده کنید. برای مثال اگر دوست ندارید هنگام چیدن میز غذاخوری، مهمان‌ها دیدی به آن داشته باشند، استفاده از پارتیشن راه حل مناسبی برای جداسازی فضای نشیمن و غذاخوری است. مزیت پارتیشن‌ها تنوع، رنگ به اضافه قابلیت جمع شدن آن است که پس از آماده شدن غذا می‌توانید آن را جمع کرده و مهمان‌ها را سرمیز دعوت کنید.

با آباژور فضای منزل خود را دل‌انگیزتر کنید

آباژور یکی از وسایلی است که زیبایی خیره‌کننده‌ای به دکوراسیون سالن پذیرایی می‌دهد. اگر به این لوازم تزئینی علاقه دارید، برای دکوراسیون یک خانه بزرگ، آباژورهای ایستاده بهترین انتخاب هستند. مکان این وسیله سلیقه‌ای است، برای مثال می‌توانید کنار میز تلویزیون، کاناپه سه نفره یا مبل تک نفره قرار دهید. به این نکته توجه داشته باشید که طرح و رنگ آباژور را متناسب با رنگ دکوراسیون انتخاب کنید.

استفاده از گیاهان و مجسمه‌های تزئینی را فراموش نکنید

مجسمه‌های تزئینی برای زیباسازی محیط نقش مؤثری دارند و به فضا هویت و انسجام بیشتری می‌بخشند. برای استفاده از این شی تزئینی باید به دو نکته، سبک و محل قرارگیری مجسمه توجه کنید. سعی کنید مجسمه‌ای را انتخاب کنید که بیانگر احساسات، اعتقادات و روش زندگی شما باشد. محل قرار‌گیری آن‌ها می‌تواند دو طرف دکوراسیون به صورت قرینه یا در قفسه و بوفه و گوشه‌های خالی خانه باشد. گیاهان طراوات و زیبایی را به محیط اطراف هدیه می‌کنند. با استفاده از گلدان‌های بزرگ در اطراف خانه می‌توانید رنگ و روی تازه‌ای به خانه ببخشید و حس شادابی ایجاد کنید.

جمع بندی راهنمای دکوراسیون یک خانه بزرگ

دکوراسیون یک خانه بزرگ می‌تواند چالش‌های خاص خود را داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید فضای خانه خود را اصولی و با هنر علم طراحی دکوراسیون منزل بچینید، باید به نکاتی توجه داشته باشید. اکثر مردم تصور می‌کنند، فضای بزرگ را می‌توان با اسباب و اثاثیه پر کرد. اما نحوه پر کردن و چیدمان، به خودی خود مسئله مهمی است. ما در این مقاله سعی کردیم ایده‌های نو و نکاتی که به چیدمان دکوراسیون یک خانه بزرگ کمک می‌کند را معرفی کنیم.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *