دکوراسیون داخلی

راهنمای انتخاب مبلمان مناسب

راهنمای انتخاب مبلمان مناسب

ما در این مقاله می‌خواهیم راهنمای انتخاب مبلمان مناسب را برای زیبایی دکوراسیونِ منزل و راحتی و آسودگی شما معرفی کنیم.

پیشنهاد خرید
Logano 2
مبل کلاسیک 8 نفره مدل لوگانو14,000,000 تومانخرید کنید

 6 نکته مهم برای انتخاب مبلمان مناسب برای خانه شما

برای خرید مبلمان متناسب علاوه بر کیفیت و قیمت آن، باید به نکات دیگری نیز توجه کنید. برخی افراد بدون هیچ‌گونه تحقیق و بررسی اقدام به انتخاب مبل می‌کنند و طرح و رنگ آن را براساس سلایقِ خود انتخاب کرده و پس از آن‌که مبلمان در فضای دکوراسیون خانه‌شان قرار می‌گیرد، ابراز نارضایتی می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید، رضایت در قیمت و کیفیت برای آسوده خاطر شدن شما از انتخاب مبلمان مناسب کافی نیست و باید به دنبال موارد بیشتری باشید.

انتخاب طرح مناسب برای مبلمان منزل ضروری است. این موضوع، نوع هنری را که می‌خواهید برای خانه خود به تصویر بکشید تعریف می‌کند. ساخت چیزی که آن را دوست دارید یک موفقیت است. علیرغم اینکه خاصِ سلیقه شماست، انتخاب آنچه برای شما آرامش بخش است مهم می‌باشد. اگر در محیط خانه خود راحت نباشید، نمی‌توانید داخل آن زندگی کنید. ما 6 نکته مهم که برای خرید مبل به شما کمک می‌کند را در ادامه شرح خواهیم داد.

1. فضای داخلی منزل خود را بشناسید

شناخت دقیق فضایِ موجود برای چیدمان مبل‌ها حتی پیش از تعیین بودجه یک امر اساسی است. این نکته به شما کمک می‌کند، در انتخاب مبلمان بدانید به دنبال چه نوع مبلمانی هستید. به عبارت دیگر، با اندازه‌گیری فضای موجود، ایده‌ای از مناسب‌ترین مبلمان برای دکوراسیون منزل خود از نظر شکل و اندازه خواهید داشت. اگر فضای بزرگی دارید، می‌توانید به طرح‌های تطبیق‌پذیر با فضای بزرگ مانند مبلمان سلطنتی (استیل) فکر کنید.

 درحالی‌که اگر فضای موجود منزل شما کوچک است باید به مدل‌های دیگر مانند مبلمان راحتی طرح ال فکر کنید. حال سوال اینجاست، آیا برای فضای منزل کوچک نمی‌توان از مبلمان استیل استفاده کرد؟ برای جواب چنین می‌توان گفت، اهمیت تعیین فضا برای این است که مطابق با آن مدل، طرح و اندازه مبل‌ها را انتخاب کنید. هیچ کس دوست ندارد فضای دکوراسیون منزلش بسیار فشرده یا خیلی خالی به نظر برسد. به همین دلیل حد تعادل را رعایت کرده و سعی کنید، کلیه وسایل تزئینات هنری و هر چیزی که در دکوراسیون دخیل است را مدنظر قرار دهید، تا بتوانید هرچیزی را سرجای خود به بهترین شکل ممکن قرار دهید.

2. آیا سبک، طرح و تِم مبلمان مورد نظر خود را مشخص کرده‌اید؟

فضای منزل شما به نوعی طراحی و تِم مبلمان را مشخص می‌کند. اگر دکوراسیون خانه‌تان کلاسیک باشد، باید به دنبال مبل‌هایی با طرح و ایده کلاسیک باشید. اما چنانچه رنگ و بوی خانه شما حالت مدرن دارد، در این صورت مبل‌های با طراحی مدرن بهترین گزینه خواهند بود. مبلمانی که انتخاب می‌کنید باید به عنوان دکوراسیون منزل با سایر اجزای منزل تناسب داشته باشند. این تناسب می‌تواند از نظر رنگ، طرح، مدل باشد.

3. جنس چوب به کار رفته را بشناسید

علاوه بر زیباییِ طبیعیِ فوق‌العاده برای دکوراسیون منزل، مبلمان مزایای دیگری نیز دارند. هنگام انتخاب مبلمان چوبی، قبل از پرداخت هزینه باید به چوب استفاده شده در مبلمان دقت کنید. همانطور که می‌دانید انواع مختلف چوب برای ساخت مبلمان از چوب گردو گرفته تا کاج، سرو و راش وجود دارد که کیفیت هرکدام بر افزایش یا کاهش قیمت مبل اثر می‌گذارد. شما قرار است زمان زیادی را روی مبل‌ها صرف کنید، به همین دلیل استحکام و مقاومت چوب استفاده شده را باید مد نظر قرار دهید. چوب گردو یکی از بهترین چوب‌ها برای ساخت مبل است که قیمت بالایی نیز دارد.

راهنمای انتخاب مبلمان مناسب با توجه به فضای داخلی منزل 2021

4. برای انتخاب مبلمان مناسب طرح پایانی را در نظر بگیرید

مبل از هر چیزی ساخته شود، پلاستیک، فلز یا چوب باید طرح به دست آمده کاملاً صاف و یک‌دست باشد. برای مثال اگر مبل از چوب ساخته شود، طراحی‌های انجام شده باید به‌گونه‌ای باشد که طرح‌ها دقیق در آمده و خراشیدگی و ساییدگی حاصل از روند انجام بر روی آن نقش نبسته باشد.

5. جنس و رنگ پارچه مبل را هوشمندانه انتخاب کنید

مدل‌های مختلف مبل، جنس و رنگ‌های متنوعی را دارند. ابتدا برای رنگ مبل تصمیم بگیرید. اگر منزل شما دارای تِم قهوه‌ای است، انتخاب مبل‌های با رنگ صورتی، بدترین اشتباه خواهد بود. این مثال اهمیت تناسب رنگ مبلمان با دکوراسیون منزل را نشان می‌دهد. بنابراین برای انتخاب رنگ مبل، علاوه بر سلایق شخصی، تناسب آن با سایر وسایل منزل را نیز مد نظر قرار دهید. در وهلۀ دوم جنس پارچه به میان می‌آید که از مهم‌ترین نکات مورد توجه است. شما مدت‌ها روی مبل قرار خواهید گرفت، به همین دلیل پارچه روی مبل باید در برابر خراشیدگی و ساییدگی‌های احتمالی مقاوم باشد. پارچه‌های کتان، چرم و پشم گزینه خوبی برای انتخاب مبلمان مناسب هستند.

پارچه کتان

این نوع پارچه‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی و ساییدگی هستند. امکان تغییر رنگ و نخ کش شدن در پارچه‌های کتان بسیار پایین بوده و برای استفاده روی مبل بسیار مناسب هستند.

پارچه پشم

همانند نوع قبلی، پارچه‌های پشمی مقاومت بالایی داشته و به هیچ عنوان تغییر رنگ یا نخ کش شدن در آن‌ها اتفاق نمی‌افتد. لازم به ذکر است، جنس های به کار رفته برای پارچه پشمی نیز متفاوت بوده و از سطح متوسط تا درجه یک وجود دارد.

پارچه چرم

پارچه چرم علاوه بر دارا بودن مقاومت بالا، امکان تمیز شدن راحتی داشته و با گذشت زمان نرم‌تر و لطیف‌تر می‌شود.

6. مبل‌های متناسب با سبک زندگی خود را پیدا کنید

اگرچه سرمایه‌گذاری روی مبل‌های مورد علاقه و مطابق با سلیقه شما بسیار حائز اهمیت است، اما این موضوع را نیز باید در نظر بگیرید که باید محصول کاربردی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای خانواده و شیوه زندگی شما باشد. اگر مجرد هستید و در آینده نزدیک منتظر عضو دیگری نیستید، داشتن یک مبل سفید در اتاق نشیمن عملی است. اما اگر خانه شلوغی دارید و چندین کودک از جمله حیوان خانگی دارید، محصولاتی را پیدا کنید که به طور ایده آل با چنین شیوه زندگی مطابقت داشته باشد. در پایان یک روز شلوغ، نباید نگران این باشید که چه کسی به چه چیزی دست می‌زند و کدام وسیله در حال خراب شدن است. مبلمان مناسبی را پیدا کنید که کیفیت را به زندگی شما می‌افزاید و مانع راحتی شما نمی‌شود.

جمع بندی راهنمای انتخاب مبلمان مناسب

انتخاب مبلمان مناسب برای دکوراسیون منزل یا حتی محل کار بسیار حائز اهمیت است. همه مردم هنگام خرید به دلیل قیمت بالای مبلمان تنها به قیمت و زیبایی طرح آن توجه می‌کنند، در حالی که بسیاری از نکات دست به دست هم داده‌اند تا بتوانند با رعایت اعتدال و تناسب بین آن‌ها زیبایی را به دکوراسیون و آسودگی را به شما هدیه کنند. ما در این مقاله سعی کردم یک راهنمای خوب برای انتخاب مبلمان مناسب را برای شما تشریح کنیم. اگر سؤالی برای انتخاب و خرید مبلمان دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *