دکوراسیون داخلی

میدونستی با این روش میتونی لکه جوهر رو از روی مبل پاک کنی؟

از بین بردن لکه جوهر از روی مبل

از بین بردن لکه جوهر از روی مبل، یکی از دغدغه‌های این افراد است که می‌توان میزان اهمیت آن را درک کرد. وجود یک لکه جوهر در روی مبل به کل فضای خانه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و زیبایی را از فضا سلب می‌کند. چنانچه شما نیز با این مشکل رو به رو باشید، توصیه می‌شود از نحوه از بین بردن این لکه جوهر شناخت پیدا کنید. ما برای راحت‌تر کردن کار شما، تمامی شیوه‌ها و مراحل از بین بردن لکه جوهر از روی مبل را در ادامه شرح داده‌ایم.

آیا از بین بردن لکه جوهر از روی مبل ممکن است؟

سوالی که در ابتدای راه برای تمامی افراد پیش می‌آید، این است که آیا امکان از بین بردن لکه جوهر از روی مبل امکان دارد یا خیر. قبل از هرچیزی باید بدانید از بین بردن عمده لکه‌ها از روی پارچه مبل کاملا ممکن است و می‌توان اکثریت آن‌ها را در یک مرحله شستشو، از بین برد. به نظر شما از بین بردن لکه جوهر از روی مبل به همین سادگی است یا مجبور به انجام برخی کارهای دیگر نیز خواهید بود؟

از آن جایی که جوهر مقاومت بسیار بالایی در مقابل پاک شدن دارد، مطمئنا کار ساده‌ای در پاک کردن این لکه نخواهید داشت و شاید اصلا این لکه به هیچ وجه از بین نرود و تنها کم‌رنگ‌تر شود. این احتمالات همواره وجود دارند و باید بدترین شرایط را نیز در نظر داشت؛ اما قطع به یقین قبل از این که شیوه از بین بردن لکه جوهر از روی مبل را انجام دهید، نمی‌توانید نتایج آن را پیش‌بینی کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با یکدیگر، شیوه‌های از بین بردن لکه جوهر از روی مبل را تست کنیم.

پاک کردن لکه جوهر از روی مبل با نمک آشپزی

جالب است بدانید یکی از راه‌های عالی برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل، شستشوی ناحیه با نمک آشپزی بوده و امروزه بسیاری از بانوان خانه‌دار از آن نتیجه گرفته‌اند. نمک آشپزی به دلیل برخی ترکیبات خاصی که دارد، می‌تواند به خوبی لکه جوهر را کم‌رنگ‌تر کند و بهتر از هر شوینده دیگری آن را از بین ببرد. بدیهی است که از بین بردن لکه جوهر از روی مبل با نمک آشپزخانه، پروسه چندان سختی ندارد و می‌توان این کار را به سادگی انجام داد.

تنها کاری که باید انجام دهید، خیس کردن ناحیه لکه شده روی مبل است؛ سپس مقداری نمک آشپرخانه بر روی آن بریزید و به خوبی ناحیه را به آب و نمک آغشته کنید. حال که ناحیه به صورت کامل به آب و نمک آغشته شده، می‌توانید با استفاده از دستمال، لکه جوهر را کم‌رنگ‌تر کنید و تا حدودی آن را از بین ببرید.

پاک کردن لکه جوهر از روی مبل با مایع ظرفشویی و گلیسیرین

یکی از مواد ارزان قیمت و بسیار پرکاربرد در پاک کردن لکه جوهر از روی مبل، گلیسیرین است؛ از این رو، مطمئنا مایع ظرفشویی نیز یکی از لوازم آشپزخانه تمامی خانه‌ها شمرده می‌شود و می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. شاید پیش از این باور نمی‌کردید که امکان از بین بردن لکه جوهر از روی مبل با استفاده از این دو ماده وجود دارد؛ در حالی که این شیوه، یک ترفند حرفه‌ای برای پاک کردن لکه‌ها است و کاربرد بسیاری دارد.

برای پاک کردن این لکه، ابتدا باید ناحیه لکه شده را با آب خیس کنید. سپس گلیسیرین و مایع ظرفشویی را به ناحیه بمالید و لکه را به خوبی به این ترکیب آغشته کنید. در صورتی که با این کار لکه جوهر از روی مبل پاک نشد، توصیه می‌شود تا 10 دقیقه گلیسیرین را بر روی لکه جوهر قرار دهید و سپس مجددا امتحان کنید؛ مطمئنا معجزه را خواهید دید.

خیلی فوری لکه جوهر را از روی مبل پاک کنید

پیشنهاد خرید
Morocco 1
مبل کلاسیک مدل موراکو105,000,000 تومانخرید کنید

پاک کردن لکه جوهر از روی مبل با الکل سفید

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین مواد که در شستشو و پاک کردن انواع لکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، الکل است. شاید فکر نمی‌کردید که الکل سفید نیز می‌تواند در از بین بردن لکه جوهر از روی مبل مفید واقع شود؛ زیرا همه ما میزان مقاومت جوهر و پاک نشدن آن را مشاهده کرده‌ایم. الکل سفید یکی از بهترین موادی است که می‌تواند مشکل لکه جوهر روی مبل را رفع کند و افراد عموما از میزان کاربرد آن آگاه هستند.

از بین بردن لکه جوهر از روی مبل با استفاده از الکل سفید پروسه چندان پیچیده‌ای ندارد و اگر با استفاده از دستمال و الکل ناحیه لکه شده را بشویید، کفایت می‌کند. توصیه می‌شود بیش از اندازه، الکل سفید روی مبلمان خود نریزید؛ زیرا این ماده می‌تواند حتی رنگ مبلمان را نیز از بین ببرد و قدرت پاک کنندگی بالایی دارد.

نکات مهم در از بین بردن لکه جوهر از روی مبل

در بخش‌های قبلی، اطلاعات کاملی از نحوه پاک کردن لکه جوهر از روی مبل را در اختیارتان قرار دادیم. با وجود این که از بین بردن جوهر از روی مبل کار چندان سختی نیست، اما شما باید برخی نکات مهم حین این کار را در ذهن داشته باشید؛ در غیر این صورت، ممکن است به پارچه مبلمان خود آسیب وارد کنید. در ادامه، تمامی این نکات را برایتان شرح خواهیم داد.

  • نوع پارچه بیرونی مبل

اولین موردی که باید در ذهن داشته باشید، نوع پارچه مبلمان شماست. چنانچه مبلمان شما دارای پارچه ضعیفی بوده و فکر می‌کنید امکان وارد شدن آسیب به آن وجود دارد، توصیه می‌شود از خدمات شسشتوی مبل و افراد ماهر و مجرب در این حوزه استفاده کنید. چرا که ممکن است پارچه مبل خود را به قدری غیرقابل استفاده کنید که مجددا مجبور به خرید یک دست مبل تازه شوید.

  • استفاده از آب سرد

با وجود این که آب گرم می‌تواند قدرت پاک‌کنندگی مواد شوینده را تشدید کند، استفاده از آب گرم برای از بین بردن لکه جوهر از روی مبل توصیه نمی‌شود. آب با دمای بالا می‌تواند به تنهایی موجب افتادن برخی لکه‌ها و از بین رفتن ظرافت پارچه مبلمان شود؛ پس بهتر است از آب سرد برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل استفاده کنید.

  • باقی ماندن مواد شوینده روی مبل

آخرین نکته مهمی که می‌خواهیم توضیحاتی از آن در اختیارتان قرار دهیم، باقی ماندن مواد شوینده روی مبل است. اگر این مواد بر روی مبل باقی بمانند، ممکن است در طولانی مدت مشکلات بسیاری برایتان به وجود بیاورد که ماه‌ها بعد متوجه این مشکل جدی شوید. پس از شستشوی کامل ناحیه لکه دار شده مبل، تمامی مواد استفاده شده را از روی مبل پاک کنید و اجازه ندهید هرگونه موادی بر روی پارچه مبل باقی بماند.

در این مطلب، راهنمای کامل نحوه از بین بردن لکه جوهر از روی مبل را در اختیارتان قرار دادیم. اگر به دنبال خرید مبل و مبلمان در سبک‌های مختلف هستید، می‌توانید گزینه‌های مورد نظرتان را از وبسایت مونیکا چوب سفارش دهید. مونیکا چوب یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌های مبلمان در ایران است که امکان سفارش آنلاین انواع مبلمان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *